Subject: PÖÖRDUMINE: Ostame Hiiumaa praamidel 15 000 kiluvõileiba ja säästame valitsusele 40 000 eurot!
From: "Kristel Peikel" <[email-masked]>
To: "Kristel Peikel" <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 14:36:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Ostame Hiiumaa praamidel 15 000 kiluvõileiba ja säästame valitsusele 40
000 eurot!

Valitsus, riigikogu ja parteilased! Hiiumaa vajab parvlaevaühendust, nagu
teie oma kodu-ust!

Valitsuse otsus kärpida Hiiumaa liinilt 58 parvlaevareisi on kergemeelne
ja Hiiu ettevõtjate ning kogukonnaga läbi arutamata. Tühistatud reisidega
jäävad saabumata külastajad ja vähenevad Hiiumaa ettevõtete käibed. Riigil
jääb maksutuluna saamata kordades suurem summa, kui kärpega säästetav ca
40 000 eurot.

Me saame hakkama. Saarerahva asi. Toetame üksteist, leiame lahendused,
jääme ellu. Ühistranspordiga on häda, mõistame. Vaja kulusid kärpida.
Siiski, Hiiumaa jaoks ei ole parvlaevaühendus tavaline ühistransport. See
on elutähtis transpordiühendus, maantee pikendus. See pole 2-liini tramm
nr 40 bussi kõrval. See on, nagu oleks Lasnamäe ja Kopli vahel viiskümmend
Ülemiste järve ja vaadake ise, kuidas koju või tööle saate.

Kõige rohkem liinikärpeid tehakse aprillis – siis aga on koolivaheaeg,
Hiiumaa Restoranide Nädal ning tänavu ka lihavõttepühad ja Suur Reede. Me
oleme kõvasti pingutanud, et külastajad tuleksid Hiiumaale ka muudel
aegadel peale jaanipäeva. Samas, veebruarist-märtsist või sügisperioodist
ei ole võimalik rohkem kärpida. Graafik on niigi hõre.

Üks asi veel, keskvõimu ja ääremaa suhetest. Kuna  valitsus vähendab
parvlaevareiside kärpimisega Hiiumaa ligipääsetavust ning seega ka Hiiumaa
külastajate arvu, tähendab see, et Hiiumaa asutused ja ettevõtted ei saa
täita mõõdikute ja tulemusnäitajate kohustusi EIS-i, RTK ning teiste
riiklikke meetmete ees. Tulemusnäitajad sõltuvad otseselt Hiiumaa
külastajate arvust. Palume valitsusel see indulgents koos parvlaevareiside
vähendamisega välja kirjutada.

Parvlaevakohviku kiluvõileiva hinda (2.70) ümber arvestatuna on valitsuse
saavutatud kokkuhoid kärbitud Hiiumaa reiside arvelt 14 815 võileiba. See
tähendab, et kui iga neljakümnes (40!) Rohuküla – Heltermaa liini reisija
ostaks ühe kiluvõileiva kahe hinnaga, oleks valitsusel puudu jääv summa
nagu maast leitud!

Hiiu rahvatarkus ütleb, et pole mõistlik soskida värki, mis kasvab ja
kosub. Suure pingutusega oleme saanud Hiiumaa külastatavuse ülesmäge ka
teistel kuudel peale juuli. Tekkinud on uusi ettevõtmisi ja töökohti.
Tekkis lootus, et noored jäävad kodusaarele tööle ja äri tegema.
Mandriühenduse ja külastajate voolu läbi lõikamine tähendab, et äri tuleb
koomale tõmmata, tööd ei ole ja ääremaastumine süveneb.

Aga proovime kiluvõileivaga! See, muide, on Tiiu ja Leigeri pardarestodes
päris maitsev!

Lugupidamisega,

Hiiumaa Ettevõtjate Liit
Hiiumaa turismiklaster
Hiiumaa Arenduskeskus

30. jaanuar 2025 Hiiumaal