Subject: küsimus riigihangete seaduse kohta
From: "Leelo Sahk-Jansen" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Date: Mon, 18 Mar 2024 16:12:32 +0200

Tere

Hankija (Tartu linn) soovib korraldada allianss hanget (Tüve tn hoone
projekteerimiseks ja ehitamiseks). Tartu linna nõustab alliansshanke
läbiviimisel Sulev Senkel BrainTeam OÜ , kes on varasemalt Transpordiameti
silla hanget nõustanud ja alltoodud tingimustel on Eestis üks
alliansshange (mitme etapiline) juba eelnevalt läbi viidud.

Kuna hankelepingu ese hõlmab ka projekteerimist, soovib hankija kasutada
RHS  § 48 lg 3 p 5 alusel konkurentsipõhise läbirääkimistega
hankemenetlust.

1.	Hetkel eeldame, et riigihanke eeldatav maksumus on
rahvusvahelisest piirmäärast väiksem. Juhul kui hanke käigus selgub, et
pakkumused ületavad rahvusvahelist piirmäära ega meil ei teki  probleemi
hankemenetluse valikuga? (kuna me oleme valinud liigi 48 lg 3 p 5 alusel,
mitte  48 lg 3 p 1 alusel)?

2.	Hankemenetlus koosneks kahest etapist. Esimeses etapis toimub
taotlejate valimine, kus hankija kontrollib kvalifitseerimise ja
kõrvaldamistingimustele vastavust. Hankija soovib omistada taotlejate
poolt tehnilise ja kutsealase pädevuse tõenduseks esitatud referentsidele
punkte. Meie küsimus kas hankija võib hinnata referentse esimeses etapis
kui toimub taotlejate valimine?  Näide hankija sätestab miinimum nõudena,
et pakkujal peab olema kogemus hoone ehitus- või rekonstrueerimistööde
teostamisel  peatöövõtjana, suletud netopinnaga vähemalt 1000 m2. Juhul
kui pakkujal on kogemus rohkem kui 1500m2 saab pakkuja 1 punkti, kui on
rohkem kui 1700m2 saab kolm punkti. Enim punkte saanud kolm taotlejat
pääsevad edasi järgmisse etappi.

3.	Allianss hanke käigus määratakse arendusetapis sihthind. Näiteks
on see 4 miljonit, millega peaks  maja valmis projekteeritama ja
ehitatama. Samuti on määratud tellija riskireserv nt 300 000 ja tellija
boonusfondi maht nt 4% projekteerimise ja ehitushinnast. Boonusfond
makstakse ehitajale välja kui ta ehitab ette antud aja sees ja
kokkulepitud tingimustel. Nii tellija riskireserv kui ka boonusfond ei ole
sihthinna sees. Sihthind sisaldab projekti projekteerimis- ja ehitustöid.

Seega on kokkulepitud projekti kogueelarve (4 460 000), mis koosneb:
sihthind (4 milj), boonusfond (kuni 4% sihthinnast)  kui ka tellija
riskireserv 300 000. Kui lepingu täitmisel rakendatakse riskireservi või
boonusfondi kas on tegemist hankelepingu muutmisega RHS § 123 mõttes?

Heade soovidega

Leelo Sahk-Jansen

Majandamisteenistuse peaspetsialist

7 361 115, 53 447 120