Subject: mootorsõidukimaks
From: "Mehis Peegel" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Date: Fri, 8 Mar 2024 16:15:42 +0200

Tere!

Sooviksime teada, kas antud mootorsõidukimaksu seaduseelnõus on loodud
erisus maapiirkondade MTÜ-dele? Kas oleks võimalik arvestada
huvitegevuse alal tegutsevatele asutustele mingit erisust, kelle peamine
tegevusala ja põhikirjaline eesmärk on tehnika ja selle tutvustamine
noortele?

Oleme Saaremaal tegutsev MTÜ, mis tegeleb Lastele ja noortele
tehnikaalase huvitegevuse võimaldamisega. Antud maksu valguses on
meediast kõlanud justkui mingeid erisusi ei kohandata, mis on muidugi
väga kurb kuulda. Sooviksime teada meile kohandatav mootorsõidukimaksu
prognoositav suurus, et otsustada kas see hooaeg jääb meile viimaseks
või siiski on tunneli lõpus valgust paista. Kas ajutiselt registrist
kustutatud masinad võiksid kuuluda erisuse alla kuna neid kasutatakse
õppe eesmärkidel ning tegemist ei ole mingisuguse visuaalse ega kekkonna
füüsilise reostusega.

Lisan siia nimekirja masinatest mis on meil olemas ja senise loogika
järgi kuuluks antud maksu alla.

Ford Escort 1996 96kw 1796cc bensiin tühimass 1067 täismass 1625kg
(Ralliautoks kohandatud)

VAZ 2101 1988 56kw 1200cc bensiin tühimass 1220 täismass 1570kg (õppevahend)

GAZ 24 1983 70kw 2445kw bensiin tühimass 1420 täismass 1820 (õppevahend)

Škoda 1998 43kw 1289kw bensiin tühimass 955 täismass 1510kg (esindusauto)

Saab 9-3 2004 129kw 1998cc bensiin tühimass 1550 täismass 1990kg
(õppevahend)

daihatsu charade 1994  66kw 1266cc bensiin tühimass 970kg täismass
1350kg (õppesõiduauto)

Iveco Daily 2008 130kw 2998cc diisel tühimass 1310 täismass 3500kg
(transport)

mitsubishy galant 2002 106kw 2351cc bensiin tühimass 1490 täismass
1910kg (õppevahend)

Kvadrik cfmoto 2015 14kw 495cc bensiin (rajahooldus)

kaherattalisi mopeedrollereid 5tk 2005 3kw 50cc bensiin (treeningvahendid)

mootorratas Jawa 1989 19kw 344cc bensiin (õppevahend)

mootorratas yamaha 1994 12kw 125cc bensiin (õppevahend)

mootorratas honda 2002 111kw 954cc bensiin (õppevahend)

mootorratas honda 1999 78kw 599cc bensiin (õppevahend)

mootorratas Suzuki 2001 72kw 1157cc bensiin (õppevahend)

Kvadrik Odes 2023 48kw 976cc bensiin (raja hooldus)

mootoratas Kawasaki 2004 53kw 1471cc bensiin (õppevahend)

mootorratas kawasaki 2001 25kw 498cc bensiin (treeningvahend)

Loodan, et võtate arvesse mõningad ettepanekud ning esitate oodatava
maksuprognoosi järgmisest aastast kohaldatavale maksule.

-- 
Soojade soovidega,
---------------------------------
Mehis Peegel
Valjala Noorte Tehnikaklubi MTÜ
juhatuse liige
[email-masked]
56212806