Subject: Ed: kiirem päring Postimees Nädalast
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 14 May 2025 13:32:39 +0300

Saatja: Krister Kivi <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 14. mai 2025 12:21
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: kiirem päring Postimees Nädalast

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

  Tere! Tülitan ajalehest Postimees Nädal. Oleme plaaninud laupäevasesse
lehte loo kaalulangetusravimitest Eesti turul.

1) Kas Ravimiamet saaks palun anda ülevaate, kui palju
kaalulangetusravimeid (retseptiga ja vabamüügis Eestis hetkel müügil on;
olen ise saanud aru, et vabamüügis on üks: Orlistat)?

2)Kuidas jõuti otsuseni,et Orlistat on Eestis vabamüügis? Miks on mõni
kaalulangetusravim saadaval vaid retseptiga ja teine on käsimüügitoode?

3)Kui võrrelda erinevaid Eestis saadavalolevaid kaalulangetusravimeid,
siis mille poolest erinevad nende kõrvaltoimed?

4)Kes määrab kaalulangetusravimi hinna? Näiteks Ozempicu ühe kuu doos võib
USAs maksta umbes 1000 dollarit ja UKs ligi 180 naela (üle 200 euro),
sellal kui Eestis on hind alla 100 euro. Millest taolised suured
erinevused?

5) Mida arvata taoliste veebiapteekide nagu
https://estmeds.com/ravim/ozempic/ või
https://ee.treated.com/kaalulangus/wegovy kohta, kus jäetakse mulje, et
tellijale väljastatakse retsept veebiapteegi asukohamaas?

Kas oleks lootust, et Ravimiamet jõuaks anda kommentaari neljapäevaks või
hiljemalt reede hommikuks?

tervitades

Krister Kivi