Subject: Ed: küsimus: ravimite kõrvaltoimed
From: "RA Kommunikatsioon" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Apr 2025 13:31:57 +0300

Saatja: Silja Paavle <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 14. aprill 2025 14:00
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: küsimus: ravimite kõrvaltoimed

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

kirjutan artiklit ravimite kõrvaltoimetest. Sellega seoses oleksid mõned
küsimused ka Ravimiametile:

*	Vaadates Ravimiameti statistikat jääb silma, et kõrvaltoimetest
teatamise arv vahepeal langes, aga siis hakkas jälle tõusma - millega seda
seletada?

*	Millal on ravimi kõrvaltoime tõsine?

*	Surmaga lõppenud reaktsioone kirjeldati 13 teatises, millest
omakorda neljal puhul on võimalik surma seos just ravimitega. Kas seda on
vähe või palju?

*	Kas neil neljal surmaga lõppenud juhtumil on mingeid ühisjooni?

*	Kas tegu on noorte või eakamate inimestega? Kas neid surmi oleks
saanud ära hoida?

*	Kuidas mina patsiendina võiksin kahtlustada, et ravimil on
kõrvaltoimed ehk et kehv enesetunne pole seotud haigusega? Mis on
ohumärgid?

*	Mida inimene üldse peaks teadma kõrvaltoimete kohta?

*	Kas kõrvaltoimetest teatamine on Eestis sage või ootuspärane?

*	Mida kõrvaltoimest teatamine annab?

*	Omaette küsimus on ka ravimite koostoime teema - kas selles osas
tehakse samuti mingit statistikat?

Oleksin tänulik, kui saan Ravimiametilt vastused kolmapäeval kella 12ks.

Heade tervitustega,

Silja Paavle

Maalehe ajakirjanik

5027746