Subject: Vs: ATH ravimid
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: Joosep Värk <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Apr 2025 14:01:17 +0300

Tere, Joosep!

Kuude lõikes väljakirjutamise leiab Tervisekassa andmetest: 
https://tervisekassa.ee/muudud-ravimid-diagnoosi-ja-arsti-eriala-loikes

Meie saame anda ravimit hulgimüügi andmetel põhineva toimeainete 
kasutamistrendi. Enim kasutatud ATH toimeaineks on metüülfenidaat, mille 
tarvitamine näitab tugevat tõusutrendi. Selle taga on teadlikkuse kasv ja 
suurenenud diagnoosimine, samuti on paranenud kättesaadavus (Tervisekassa 
soodusravimite nimekirja lisamine).
Manuses on joonis viimase 10 a kohta (selgitus joonise juurde: Defineeritud 
päevadoos (DPD) on kokkuleppeline suurus, mis tähistab ravimi tavalist 
ööpäevast annust täiskasvanul vastavalt peamisele kasutamisnäidustusele. 
Defineeritud päevadoos tuhande elaniku kohta ööpäevas (DPD/1000/ööpäevas) 
näitab ravimi kasutamise intensiivsust populatsioonis – mitu inimest 
tuhandest võis igapäevaselt kasutada seda ravimit tavalises annuses.)

Ikka head
Kristi Sarap
Ravimiameti kommunikatsiooninõunik
[email-masked]

-----Algsõnum-----
Saatja: Joosep Värk <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 21. aprill 2025 13:19
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: ATH ravimid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kas teil on infot selle kohta kui palju kirjutatakse erinevaid ATH
ravimeid arstide poolt välja kuude lõikes?

Parimat
Joosep Värk