Subject: Ed: Küsimus Postimehelt - Trumpi tollidega seotud hinnatõusud
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "RA Kommunikatsioon" <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Apr 2025 10:59:05 +0300

-----Algsõnum-----
Saatja: Heilika Leinus <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 4. aprill 2025 10:58
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Küsimus Postimehelt - Trumpi tollidega seotud hinnatõusud

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Postimehe tervisetoimetaja Heilika Leinus. Kirjutame hetkel lugu 
sellest, kuidas mõjutavad Eesti ja meie regiooni riikide ravimihindu 
president Trumpi tollid ja Euroopa Liidu vastumeetmed.
Laias laastus sooviksime teada järgnevat:
1. Kui suur osa Eestis müüdavatest ravimitest ja vaktsiinidest toodetakse 
USAs? Huvitavad oleksid nii täpsemad arvud kui ka suhtarvud.
2. Milliseid USA ettevõtete meditsiinivaldkonna tooteid Eestis veel müüakse? 
Kas on näiteks selliseid invaabivahendeid, mida ostetakse hetkel USA 
ettevõtetelt? Kui suur on nende turuosa?
3. Kui suur osa neist ravimitest ja muudest meditsiinivaldkonna toodetest 
läheb nüüd tõenäolisemalt Eestis kallimaks juhul, kui USA ja EL omavahel 
kokku ei lepi ja EL kehtestab vastumeetmed?
4. Kas lisaks USAs toodetavatele ravimitele on veel ravimeid, mis võivad 
seoses võimaliku kaubandussõjaga kallimaks minna? Kas võib näiteks juhtuda, 
et hinnad tõusevad meil Eestis seetõttu, et konkurents jääb USA toodete 
kõrgema hinna tõttu kesisemaks?
5. Kui suurest hinnatõusust Trumpi tollidega seoses räägime? Millest see 
sõltub?
6. Kas võimaliku hinnatõusu maksavad peamiselt kinni patsiendid või riik? 
Miks see nii on?
7. Kas hinnatõusu on oodata ka Lätis, Leedus ja Skandinaavias? Miks?
8. Kas tollide tõttu kannatavad ka Eesti meditsiiniettevõtted? Kelle elu 
raskemaks läheb? Kui palju on Eestis ettevõtteid, kes ekspordivad ravimeid 
ja meditsiinitooteid USAsse? Milliseid ravimeid ja muid meditsiinivaldkonna 
tooteid meilt USAsse eksporditakse ja kui suured need ekspordimahud kogustes 
ja rahasummades mõõdetuna on?

Oleksin tänulik, kui saaksin kas täna või hiljemalt esmaspäeval mõne 
Ravimiameti pädeva eksperdiga rääkida. Kui kõneleda pole võimalik, siis 
sobivad ka kirjalikud vastused, Kui tundub, et mõni küsimus (või osa 
küsimusest) ei jää teie pädevusvaldkonda, siis palun märku anda, kellega 
veel statistika täpsustamiseks ja täiendamiseks ühendust võtta võiksin.

Parimate soovidega
Heilika Leinus
toimetaja
Postimees