Subject: Vs: Küsimus
From: "Aet Viispert" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Feb 2025 11:45:54 +0300

Tere
 
Tänan küsimuse eest. Selgitan olukorda. Otsus, millises riigis või
piirkonnas ravimile müügiluba taotleda ja loa saamisel ravimit turustada
ning millist tarneahelat kasutada, on suuresti ravimiettevõtte teha.
Tõsiasi on, et Eestis on patsiente vähem kui naaberriikides ja see võib
tingida ettevõtete ja tootjate ärilisi otsuseid. Müügiloata ravimit ei saa
vabalt turustada, kuid püüame sellele vaatamata leida lahendusi, et
patsiendid ei jääks ravita. Praegu on naatriumfluoriidi sisaldusega
hambapasta kättesaadav Ravimiameti eriloaga raviarsti taotluse alusel.
Lisaks on võimalus erialaorganisatsioonil esitada Ravimiametile taotlus,
mille heakskiidu korral tekib patsientidel võimalus kasutada müügiloata
ravimit kindla näidustuse ja diagnoosikoodiga sarnaselt tavalisele
retseptiravimile, ilma üksiktaotlusi tegemata.
Lisainfo:
https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimitest/muugiloata-ravimid#
teadmiseks-erialaorg 
 
Lugupidamisega
 
Aet Viispert
Ravimiamet
müügilubade osakonna juhataja
Tel 737 4140
[email-masked]
 
Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee 

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.
 
From: Katre Pähnapuu &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: neljapäev, 27. veebruar 2025 09:31
To: Ravimiamet &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Küsimus
 
Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tere!
 
Tahtsin küsida, miks 5000ppm naatriumfluoriidi sisaldusega hambapastal
Eestis müügiluba ei ole? Kuulsin kolleegidelt, et näiteks Soomes on pasta
vabalt kättesaadav ning see pidavat olema efektiivne hamba juurekaariese
ennetuses. 
 
Lugupidamisega
Dr. Pähnapuu