Subject: Päring
From: "Triin Roos" <[email-masked]>
To: "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Dec 2024 12:24:00 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan Teile väljaandest Elu24. Sooviks küsida ega selline ravim nagu
Sondelbay pole nende ravimite hulgas, mida riik kompenseerib? See on
ravim, mida süstitakse ja ravi kõnealuse isiku puhul kestab esialgu pool
aastat.

Teen artiklit 43-aastasest naisest, kes seda ravimit kasutab. Tal ei
pikendatud töövõimetust ja määrati osaline töövõime, kuid tegelikkuses on
naise tervislik seisund nii halb, et ta ei saa praegu tööd teha ja peab
keskenduma tervenemisele. Teda ootavad ees ka mitmed operatsioonid. Lootus
on terveneda ning taas tööle naasta, kuid see võtab aega. Praegu on tal
valud, vaevaline liikumine ja ta peab pidevalt oma asendit muutma (ei saa
enda sõnul üle 10 minuti istuda). Osalise töövõime eest saab ta toetust
vaid 350 eurot kuus. Ravim Sondelbay maksab aga 120 eurot kuus. Sellise
summaga on aga võimatu ära elada.

Palun vastake tänase jooksul.

Tänades ja parimat soovides

Triin Roos