Subject: Ed: Palve Eesti Ekspressist
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Nov 2024 16:33:27 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: reede, 22. november 2024 16:33
Adressaat: 'Heidit Kaio' <[email-masked]>
Teema: Vs: Palve Eesti Ekspressist

Tere, Heidit!

Aitäh päringu eest.

Ravimiamet saab anda andmed defineeritud defineeritud päevadoosi järgi -
defineeritud päevadoos tuhande elaniku kohta ööpäevas (DPD/1000/ööpäevas)
näitab ravimi kasutamise intensiivsust populatsioonis – mitu inimest
tuhandest võis iga päev kasutada seda ravimit tavalises annuses. Näiteks
suurus 3 DPD/1000/ööpäevas viitab sellele, et keskmiselt 3 inimest
tuhandest kasutab antud ravimit igapäevaselt.

Lisaks naltrektsoonile ja nalmefeenile, kasutatakse alkoholisõltuvuse
ravis ka disulfiraami ja akamporsaati. Lisasime ka need andmed parema
ülevaate saamiseks tabelisse.

Ravimiameti statistikabüroo andmetel:

ATC-kood

ATC-rühm/toimeaine

2019

2020

2021

2022

2023

N07BB

Alkoholisõltuvuse raviks kasutatavad ained

0,41

0,37

0,42

0,45

0,47

N07BB01

disulfiraam

0,34

0,29

0,35

0,38

0,39

N07BB03

akamprosaat

<0,01

<0,01

<0,01

<0,01

<0,01

N07BB04

naltreksoon

0,05

0,06

0,07

0,07

0,08

N07BB05

nalmefeen

0,01

0,01

0,01

0,01

<0,01

Soovitaksime teile uurida nende ravimite kohta Tervisekassa avalikest
andmetest:
https://www.tervisekassa.ee/muudud-ravimid-diagnoosi-ja-arsti-eriala-loike
s Sealt näeb patsientide, retseptide ja pakendite arvu, mis on vast
tavalugejale pisut kõnekamad numbrid, kui DPD/1000/ööpäevas.

Kui teil tekib täiendavaid küsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Saatja: Heidit Kaio <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 22. november 2024 12:33
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Palve Eesti Ekspressist

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen järgmisse Eesti Ekspressi kirjutamas lugu alkoholi tarvitamise
modereerimisest. Seoses sellega, kas te palun saaksite öelda, kui palju
müüakse Eestis aastas ravimeid nalmefeen ja naltreksoon?

Tänades,

Heidit Kaio

Tel: 50 87 170