Subject: Ed: Haiglad ja ravimid
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Apr 2024 11:28:08 +0300

Saatja: Kadri Kuulpak <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 29. aprill 2024 11:03
Adressaat: [email-masked]; Carmen Katariina Sikk 
<[email-masked]>
Teema: Haiglad ja ravimid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan lugu sellest, et sotsid lähevad valitsusse plaaniga võimaldada 
haiglatel ravimeid osta otse, mitte läbi hulgimüüjate. Teema pole muidugi 
uus.

2019. aasta BNSi uudises kirjutatakse: "Juhul kui haiglaapteegid saavad 
õiguse osta ravimeid mitte üksnes Eesti, vaid ka teiste EL liikmesriikide 
hulgimüüjate, samuti otse tootjate käest, avaneb haiglatel võimalus osta 
ravimeid odavamalt. Konkurentsi elavdava meetmena jääb selle mõju siiski 
väheseks, märkis konkurentsiameti peadirektori asetäitja Kristel Rõõmusaar 
sotsiaalministeeriumile saadetud kirjas."

1.	Sooviksin konkurentsiameti (värsket) seisukohta plaanile anda haiglatele 
ravimite soetamiseks vabamad käed. Kui suur efekt võiks sellel olla 
hindadele?

2.	Kui suure protsendi hulgimüüjate müügikäibest moodustab haiglatele 
müümine?

3.	Millal sarnane plaan esmakordselt tõstatus, kui oskate öelda, ja mille 
taha on selle elluviimine takerdunud?

Kui miski siit peaks olema ravimiametile suunatud, siis saate ehk omavahel 
maid jagada. 🙂

Head

Kadri Kuulpak

Õhtuleht

reporter

5660 8452