Subject: Ed: Puberteediblokaatorid
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Apr 2024 09:07:14 +0300

Saatja: Kadri Kuulpak <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 15. aprill 2024 15:04
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>;
Imre Kaas <[email-masked]>
Teema: Puberteediblokaatorid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saadan igaks juhuks kohe nii tervise- kui ka ravimiametile.

Psühhoterapeut ja lastearst Lemme Haldre ütles mulle, et Eestis pole
puberteediblokaatorite kasutamine reguleeritud ja tema teada kasutatakse
neid ka Eestis.

The New York Times, The Guardian, BBC, CNN jne kirjutavad viimastel
päevadel Inglismaa riikliku tervishoiuteenistuse tellitud ja Dr Hilary
Cassi nelja aasta jooksul läbiviidud laste soolise identiteedi teenuste
uuringust. Selle ajel lõpetati Inglismaal lastele puberteediblokaatorite
väljakirjutamine.

Uuringu kohta saab lugeda nimetatud väljaannetest, töö ise leitav siit:
https://cass.independent-review.uk/home/publications/final-report/

1.	Kuidas kommenteerite dr Haldre väidet, et puberteediblokaatorid
pole Eestis reguleeritud?

2.	Kas Eestis on puberteeliblokaatorid lubatud? Miks?

3.	Kui on lubatud, siis mis vanuses lastele neid kirjutatakse?

4.	Kui tihti neid välja kirjutatakse? Kui väljakirjutamise sagedus on
aastatega muutunud, siis kuidas?

5.	Kui neid kirjutatakse välja, siis mida arvate dr Cassi uuringust
ja selle mõjust?

6.	Kas ja mida peaks Eestis laste soo muutmise ravis muutma?

Ootan vastuseid teisipäeva jooksul, kui vähegi võimalik!

Head

Kadri Kuulpak

Õhtuleht

reporter

5660 8452