Subject: Re: Küsimus
From: "Triin Roos" <[email-masked]>
To: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
Cc: "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Mar 2024 15:54:22 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Täpsustan eelmise kirja juurde, et välisriigist toodud ravim, mida naine
proovida sai ja mis talle sobis, oli toodud Islandilt.

  _____

From: Triin Roos <[email-masked]>
Sent: Friday, March 22, 2024 2:22 PM
To: [email-masked]
<[email-masked]>
Cc: [email-masked] <[email-masked]>
Subject: Küsimus

Tere!

Kirjutan Teile väljaandest Elu24.

Meie toimetusega vestles üks noor naine, kes peab võtma kilpnäärme
ravimit. Naisel on kilpnäärme alatalitus. Ta väidab, et Eestis on müügil
vaid üks ravim, mida arst saab kilpnäärme alatalitusega patsiendile välja
kirjutada. See ravim on nimega L-thyroxin. See rohi aga ei ole aidanud
haiguse vastu ning lisaks on naisel tekkinud ravimi kõrvaltoimed, mis on
olnud rängad - jõuetus, suur nõrkus, südame puperdamine, halb enesetunne.
Tal on juhtunud ka nii, et mõnel hommikul ei suuda voodist püsti tõusta.

Sooviks küsida seda, miks on Eestis müügil vaid üks kilpnäärme alatalituse
ravim? Reeglina on ju ravimeid mitmeid, nii et kui üks ei sobi, saab arst
välja kirjutada teise. Antud juhul aga alternatiivi pole ja kui see ravim
ei sobi, siis polegi justkui midagi teha.

Kuna ravim mõjus naisele halvasti, lõpetas ta hiljuti selle võtmise ära.

Vahepeal sai naine proovida ka välisriigist toodud kilpnäärme ravimit,
mida ta mõnda aega võttis ja mis mõjus paremini ega tekitanud sääraseid
kõrvaltoimeid nagu L-thyroxin.

Palun vastake võimalusel tänase päeva jooksul.

Tänades ja parimat soovides

Triin Roos