Subject: Autoriõiguse seaduse seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse edasine plaan
From: Brigita Rästas <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Apr 2024 12:14:15 +0300

Tere!

Suur tänu kõigile tagasiside eest, mis autoriõiguse seaduse seaduseelnõu
väljatöötamiskavatsusele esitasite. Tagasisidet oli palju ning lisaks
Justiitsministeeriumi poolt käsitletavatele teemadele (erakopeerimise
süsteem, blokeerimismeede, autoriõiguse komisjon) pöörati tähelepanu ka
mitmetele teistele võimalikele probleemkohtadele. Nendeks olid näiteks
ajakirjanduslike teoste vaba kasutuse tasud; audiovisuaalautorite õiguste
automaatne üleminek tootjatele; audiovisuaalautorite kataloog; autori
isiklike õiguste kataloog (täiendamine vs töötlemine); reprograafia- ja
laenutushüvitis; hariduserand; AI; panoraamivabadus; esitajate tasu
saamine platvormilt; läbipaistvuskohustus; arhitektide õigus teose
jäädvustamisele.

Selleks, et kogu saadud tagasiside põhjalikult läbi töötada ja analüüsida,
milliste teemadega ja millisel kujul jätkata, plaanime edasi liikuda
väljatöötamiskavatsusega kahes osas – esiteks aegkriitilisema
erakopeerimise tasu süsteemiga (VTK esimene teemablokk), ning seejärel
ülejäänud teemadega. Eelnevast tulenevalt lükkub ülejäänud teemasid
puudutava seaduseelnõu valmimine edasi, eelduslikult järgneva aasta
esimesse poolde. Hoiame teid arengute ning kaasamistega kursis kui aeg
selleni jõuab.

Lugupidamisega

Brigita Rästas

Nõunik

Intellektuaalse omandi ja konkurentsiõiguse talitus

Õiguspoliitika osakond

Justiitsministeerium