Subject: Teabenõue Õiguskantsler Ülle Madisele seoses NATO julgeoleku laia käsitluse ja Roheleppega seotud kohustuste täitmisega.
From: "Einar Ekras" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jan 2025 15:10:00 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teabenõue Õiguskantsler Ülle Madisele seoses NATO julgeoleku laia käsitluse 
ja Roheleppega seotud kohustuste täitmisega.

Palume vastata igale küsimusele eraldi küsimus-vastus formaadi alusel nii 
nagu seda ametikirjadele vastamise kord ette näeb .

Meie küsimused on päevakajalised:

1.      Kas Eesti riigiasutused ja ettevõtted peavad enda tegevuses lähtuma 
NATO julgeoleku laia käsitluse  eesmärkide täitmisest?

2.      Kas Eesti riigiasutused ja ettevõtted peavad enda tegevuses lähtuma 
reoheleppega seostud eedmärkide täitmisest?

3.      Kas NATO julgeoleku laia käsitluse põhimõtetest tulenevad otsused 
peavad tagama eestis Eesti Vabariigi põhiseadusliku korra toimimise ja 
tagamise?

4.      Kas Roheleppega seotud eesmärkide täitmisest tulenevad otsused 
peavad tagama eestis Eestis Vabariigi põhiseadusliku korra toimimise ja 
tagamise?

5.      Kuidas ja milliste seaduste baasilt toimub vastutusele võtmise kord, 
kui on selgunud, et NATO julgeoleku laias käsitluse kehtestatud põhimõtteid 
on rikutud?

6.      Kuidas ja milliste seaduste baasult toimub vastutusele võtmise kord, 
kui on selgunud, et Roheleppega seotud eesmärkide täitmisest tulenevaid 
kohustusi ei täideta?

7.      Kes peaks fikseerima õigusrikkumise kohtumenetluse mõistes, kui on 
selgunud, et NATO julgeoleku laias käsitluses tulenevaid kohustusi ei 
täideta?

8.      Kes peaks fikseerima õigusrikkumise kohtumenetluse mõistes, kui on 
selgunud, et Roheleppega seotud eesmärkide täitmisest tulenevaid kohustusi 
ei täideta?

Einar Eiland - Elukeskkonna ja Rahvastikuarengu Selts

tel. 53785486