Subject: [VÄLJAST] Pöördumine_poolthäälte enamuse tõlgendus
From: "Eva Kruuse" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Oct 2024 21:51:16 +0300

Lp Õiguskantsler

Pöördun küsimusega, mis puudutab vallavolikogu eelnõude vastuvõtmist 
poolthäälte enamusega.

Eile 16.oktoober 2024 Põhja-Pärnumaa vallavolikogu istungil hääletati otsust 
"Keskkonnakomisjoni liikme nimetamine".
Otsus võeti volikogus vastu järgmiste hääletustulemustega (kokku 18 
hääletajat):
poolt 8
vastu 6
erapooletu 4
Viide eelnõule: https://atp.amphora.ee/pparnumaavv/index.aspx?o=908 
<https://atp.amphora.ee/pparnumaavv/index.aspx?o=908&o2=16268&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=433928&pageSize=20&page=1> 
&o2=16268&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=433928&pageSize=20&page=1

Kuivõrd peale eelnõu hääletamist on volikogu liikmete seas tekkinud 
erinevaid arvamusi poolthäälte enamuse tõlgendamise osas ja kas antud otsuse 
vastuvõtmine sellisel kujul oli ikka õiguspärane või mitte, siis paluksin 
teie tõlgendust kohalike omavalitsuste poolthäälteenamuse nõudele 
(Põhja-Pärnumaa valla põhimäärus ja töökord poolthäälte enamust eraldi ei 
sisusta).

Küsimused oleks järgmised:
1. Kas eeltoodud kujul otsuse "Keskkonnakomisjoni liikme nimetamine" vastu 
võtmine on olnud õiguspärane ja kehtib?
2. Kuidas käsitletakse hääletustulemuses erapooletuid hääli?
3. Kas poolthäälte enamus tähendab, et antud juhul kui hääletas 18 volikogu 
liiget, siis peab olema otsuse eelnõu poolt vähemalt 10 volikogu liiget, et 
6-e poolthäälega oleks justkui otsus vastu võtmata ja ei ole kuidagi 
õiguspärane?
4. Kas on võimalik, et volikogu õigusakte on põhimõtteliselt võimalik vastu 
võtta ka 2 poolt häälega, kui näiteks esineb olukord kus 18-st hääletajast 2 
on poolt ja 16 jääb erapooletuks?
5. Kas vallavolikogu õigusaktidega saab sisustada poolthäälte enamuse nõude 
kohalolijate häälteenamuse nõudena?

Kuivõrd teema on hetkel väga aktuaalne, siis palun vastust esimesel 
võimalusel. Ette tänades!

Lugupidamisega
Eva Kruuse
Põhja-Pärnumaa vallavolikogu liige