Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: juuli 2025
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Aug 2025 10:48:33 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest juulis 2025. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-84/24: EM SYSTEM (kohtujuristi ettepanek – piiravad meetmed)
*	C-635/23: WBS GmbH (eelotsus – Euroopa uurimismäärus)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-733/23: Beach and bar management (eelotsus – karistus
maksukohustuse rikkumise eest)
*	C-582/23: Wiszkier (eelotsus – tarbija pankrotimenetlus)
*	C-254/23: INTERZERO e.a. (eelotsus – tootjavastutus)
*	C-365/24: Purefun Group (eelotsus – ärinime omaniku ainuõigus)
*	C-99/24: Chmieka (eelotsus – kohtualluvus)
*	C-483/23: T Trust (kohtujuristi ettepanek – piiravad meetmed)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Merili Kriisa