Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: juuni 2025
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Jul 2025 15:51:30 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest juunis 2025. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-769/22: komisjon vs. Ungari (kohtujuristi ettepanek –
liikmesriigi kohustuste rikkumine – liidu väärtused)
*	C-219/24: Tallinna linn (eelotsus – vaktsineerimiskohustus)
*	C-629/23: Eesti Suurkiskjad (eelotsus – liigi kaitsestaatus)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-460/23: Kinsa (eelotsus – ebaseaduslikule piiriületamisele
kaasaaitamine)
*	C-696/23 P: Pumpyanskiy vs. nõukogu (kohtujuristi ettepanek –
mõiste „juhtiv ettevõtja“)
*	C-671/23: Lietuvos bankas (eelotsus – mõiste „süstemaatiline
rikkumine“)
*	C-219/25 PPU: Kamekris (eelotsus – vastastikune usaldus
väljaandmisel)
*	C-351/23: GR REAL (eelotsus – hüpoteegi sundtäitmine)
*	C-555/23 ja C-556/23: Makeleio jt (eelotsus – meediateenuste
osutajate kohustus austada inimväärikust)
*	C-618/23: SALUS (eelotsus – ravimtaimetee pakendil esitatud teave)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik