Subject: Ettepanek: Vanaema kontroll süsteem Tarvik ja Äriregistri vormidele
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Jul 2025 10:58:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Eesti väikeettevõtja ja ise ka veebilahenduste arendaja. Hiljuti
esitasin majandusaasta aruannet ja puutusin kokku olukorraga, kus uus
Tarvik infosüsteem ja Äriregistri liides tekitasid täiesti põhjendamatult
segadust.

Nimelt anti aruande esitamisel automaatteade, et mul tuleb kinnitada
Tarvikusse viidud tegevusload, kuigi minu ettevõttel ei ole ühtegi
tegevusluba ega teadet. Alles pärast lisakontrolle ja abi otsimist sain
aruande esitatud. Tavalise väikeettevõtja jaoks on selline olukord täiesti
arusaamatu ja võib aruande esitamise isegi takistada.

Teen ise tööalaselt veebilehti ja andmevorme, kus kasutan alati nö
„Vanaema kontroll süsteemi“ — enne ei lähe lahendus käiku, kui seda on
testinud inimene, kes ei kasuta igapäevaselt arvutit ega tunne tehnilisi
mõisteid.

Palun arvestada riigi e-teenuste arendamisel senisest enam päris kasutaja
vaadet ja testida vorme nii, et need oleksid loogilised ja ei tekitaks
segadust olukorras, kus tegelikku tegevusluba ei eksisteeri. Usun, et
lihtsate loogikakontrollide ja parema sõnastuse abil saaks selliseid
takistusi vältida.

Loodan väga, et see tagasiside jõuab õigete inimesteni ja aitab riigi
digilahendusi muuta päriselt kasutajasõbralikumaks.

Parimate soovidega,

Enn Kallas
MSG Holding OÜ
[email-masked]