Subject: KUTSE AVALIKUKS ARUTELUKS
From: "Erkki Lill" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Rae Vallavalitsus" <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 25 Jun 2025 20:45:50 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

🗞️ KUTSE AVALIKUKS ARUTELUKS: Rail Baltic vajab peatumist, läbipaistvust ja 
uut suunda

Autor: Erkki Lill, kodanik, pereisa ja Põrguvälja tee 20 kinnistu omanik Rae 
vallas

Rail Balticu ehitus Lehmja–Rae piirkonnas edeneb hetkel olukorras, kus 
olemasolev keskkonnamõjude hindamine (KMH) on aegunud ning kogukonda pole 
sisuliselt kaasatud. TTJA on selle vaikimisi möönnud, kuid väidab, et 
ehitusluba kehtib ning jätkab rajamist. Rae Vallavalitsus ütleb samal ajal, 
et neil pole sõnaõigust, sest tegemist on riikliku eriplaneeringuga.

Küsimus ei ole enam ainult Rail Balticus – küsimus on selles, kas meie 
kodanike hääl loeb.

  _____

🛑 Mis on kaalul?

*
Põhjavesi ja looduslik veerežiim – Kaevetööd võivad pöördumatult muuta 
põhjavee liikumist ja kvaliteeti.

*
Looduse sidusus – Loomade liikumisteed lõigatakse läbi. Pole tagatud, et nad 
saavad turvaliselt elada ja liikuda.

*
Kohalikud elanikud – Meile ei ole antud ei selgust ega sõnaõigust. Samal 
ajal muutub kodu ümbrus lärmakaks ja pöördumatuks töömaaks.

*
Põllumehed – Põllud, mille vahele rajatakse suurtrass, jäävad lõhestatuks ja 
raskesti ligipääsetavaks.

*
Puudub elujõuline alternatiivne plaan – Ei ole esitatud ainsatki 
innovatiivset ettepanekut, mis võimaldaks kaubavedu ja reisijate liikumist, 
kaitstes samal ajal loodust.

  _____

🤝 Mida pakume?

Kutsume looma avatud rahvuslikku töörühma – kus on koos:

*
teadlased ja insenerid

*
kogukondade esindajad

*
looduskaitsjad ja põllumehed

*
visionäärid ja uute tehnoloogiate pakkujad (nt SkyWay, roheline transport, 
gravitatsioonisõidukid jm)

Meil on võimalus kujundada midagi enamat kui lihtsalt trass. Midagi, mis 
võimaldab inimestel reisida ja ühenduda, aga samal ajal jätta ruumi 
loomadele, vetele ja tulevastele põlvedele.

  _____

📣 Kutsume kõiki Eestimaalasi:

*
Jagama infot

*
Tõstatama küsimusi

*
Saama osa arutelust

*
Tooma välja loovaid alternatiive

Seda lugu ei saa enam vaikselt edasi ehitada. See vajab rahva häält, 
teadmisi ja julgust öelda: meie soovime midagi, mis on rohkem kui lihtsalt 
raudtee.

  _____

Kontakt avalikkusele:
Erkki Lill
[email-masked]
Põrguvälja tee 20, Rae vald, Harjumaa
+372 529 9120