Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: mai 2025
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Jun 2025 10:51:04 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest mais 2025. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-697/23: HUK-COBURG Haftpflicht-Unterstützungs-Kasse (eelotsus –
võrdlev reklaam)
*	C-6/24 ja C-231/24: Abanca Corporación Bancaria (eelotsus –
tarbijakrediidilepingust taganemine)
*	C-581/23: Beevers Kaas (eelotsus – vertikaalsed kokkulepped)
*	T-36/23: Stevi ja The New York Times vs. komisjon (tühistamishagi
– dokumentidega tutvumine)
*	C-414/23: Metsä Fibre (eelotsus – kasvuhoonegaaside heitkoguse
ühikutega kauplemine)
*	C-623/23 ja C-626/23: Melbán (eelotsus – sooline
diskrimineerimine)
*	C-782/23: Tauritus (eelotsus – tolliväärtuse määramine)
*	C-538/23: ÖBB-Infrastruktur ja WESTbahn Management (eelotsus –
raudteeinfrastruktuuri kasutustasud)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik