Subject: Insolatsioon
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Jun 2025 13:58:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun Teil täiendavat selgitust. MKM juhendis RUUMI OTSESE PÄIKESEVALGUSE
(INSOLATSIOONI) KESTUSE ARVUTAMISE JUHEND on öeldud järgmist:
„Insolatsiooni kestus eluruumides on piisav, kui 2,5- tunnine katkematu
insolatsioon või 3- tunnine katkestustega insolatsioon on tagatud kuni 3-
toaliste korterite puhul vähemalt ühes toas, nelja või enama tubade arvuga
korterite puhul vähemalt kahes toas. Tubadeks loetakse ka kööktoad ja
kööginurgaga toad.“

Tihti on ruumides mitmeid aknaid, mis tervikuna tagavad ruumi
insolatsiooni (nt nurgaruumides). Kas seega võib ruumi insolatsioon olla
tagatud ka kahe akna koostoimena ehk nurgaruumi puhul paistab ühest aknast
ruumi nt hommikupäike ja teisest aknast vastavalt õhtupäike. Koostoimes on
seega ruumi insolatsioon 3 tundi tagatud.

Kuna juhendis ei ole öeldud, et insolatsiooni arvestusel tuleb tingimata
lähtuda ühest ja samast aknast, siis küsin, et kas eespooltoodud kirjeldus
vastab juhendi eesmärgile – tagada eluruumi insolatsioon.

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Volitatud arhitekt 7