Subject: Teabenõue - info Eestis kavandatavate tuuleparkide kohta
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Apr 2025 14:15:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium,

Palume teabenõude korras edastada teave Eesti territooriumil kavandatavate
tuuleparkide kohta, millele viitas majandus- ja infotehnoloogiaminister
Erkki Keldo 3. aprillil Delfi uudisloos (tsitaat allpool):

"Aastaks 2030 seatud taastuvenergia sihile jõudmiseks on Eestis juurde
vaja u 200–400 tuulikut koguvõimsusega u 2150 MW. Kokku planeeritakse
hetkel tuuleparke 25-s kohalikus omavalitsuses. Tegemist on 47
planeeringuga, kokku kuni 3 900 MW. Nendest planeeringutest on reaalselt
koostamisel 34 ning ülejäänud 13 osas on tõrkeid."

(Juhul kui minister on oma sõnavõtus toetunud Keskkonnaagentuuri
<https://keskkonnaportaal.ee/tuuleenergeetika-voimsus-eestis?fbclid=IwY2xj
awHxrsBleHRuA2FlbQIxMAABHW9pPict7-pX4FYWDZ4qWegHTXSmFWxoWlJ-khHKNLfbfsW1Sg
MWT-0NSw_aem_eMme1ob5H2EMT-ZD_9AxVA>  andmetele, siis need ei ole tõesed.
Toon lihtsa näite – kui vaadata Keskkonnaagentuuri paneelilt
„Eriplaneeringud“ siis on seal märgitud Põltsamaa võimsuseks 1 MW, mis on
ilmselgelt ebaõige.)

Soovime saada täpsemat, struktureeritud ülevaadet nende planeeringute
kohta, sh:

*	Millised kohalikud omavalitsused on kaasatud?
*	Milline on iga planeeringu staatus (koostamisel, kehtestatud,
peatatud, katkestatud vms)?
*	Planeeringute eeldatav võimsus (MW) – koondatuna ja/või
planeeringute lõikes
*	Kui võimalik, siis planeeringute nimed, asukohad, ruumiandmete
viited või failid (sh planeeringualade pindala ja ruumiline ulatus).

Oleme neid andmeid kogumas MTÜ Looduse ja Inimeste Eest nimel, eesmärgiga
koostada avalik ja kaasav ülevaade Eestis kavandatavast
tuuleenergeetikast.

Palume teabenõudele vastata 5 tööpäeva jooksul või anda teada, kui
vastamine eeldab pikemat tähtaega.

Lugupidamisega,

Maarja Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest

53442161