Subject: 12-3/1187-1 Planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse muutmise seaduse kooskõlastamine
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Mar 2025 15:09:29 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Vastuseks Teie poolt esitatud kirjale teavitame, et Harku Vallavalitsusel ei 
ole planeermisseaduse ja ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise 
seaduse muutmise seaduse eelnõu osas ettepanekuid, kuna kavandatavad 
muudatused on valla vaatekohast positiivsed, sh menetlust hõlbustavad.

Sams esitab arhitekt Katrin Vilberg paar kommentaari seaduse eelnõu osas.

Planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise 
seaduse muutmise seaduse eelnõu seletuskiri Lisa 1

§ 2 lõige 1 punktid 6 ja 7 – DP algatamise taotleja võib olla eraisik, kes 
ei oska esitada nendes punktides kirjeldatud andmeid. Kui õigusaktis oleks 
kirjas, et taotluse esitaja peab olema pädevusega planeerija, siis saab 
selliseid andmeid küsida. Samas tekib küsimus kui põhjalikud ja objektiivsed 
need andmed on, kui huvitatud isiku soov on algatada DP-d. Kas KOV peab 
algatamise taotluse tagasi saatma, kui need andmed puuduvad või ei ole KOVi 
hinnangul piisavalt objektiivselt kajastatud. Punkt 6 nõue oleks mõistetav 
juhul, kui DP on üldplaneeringut muutev.

Planeerimisseaduse ja ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise 
seaduse muutmise seaduse eelnõu seletuskiri

Eelnõu § 1 punktiga 34 – siin jääb segaseks kuidas see täpsemalt toimima 
hakkaks ja mis juhtudel saab rakendada. Nt on kehtestatud DP, kus 
ehitisealune pind on maksimaalne täisehitusprotsent üldplaneeringu järgi. 
Siis sellist krunti jagada ei saa, sest siis oleks ehitusõigus ÜP-ga 
vastuolus ja seejuures samuti DP tingimustega vastuolus? Või saab jagada 
tingimusel, et ühele krundile ei saa ehitusõigust tulevikus määrata?

Eelnõu § 1 punktiga 42 – kas PLANK rakendus hakkab välja saatma automaatseid 
eelhoiatusi üldise tekstiga DP kehtetuks muutumise osas või rakendus teeb ka 
eelkontrolli, kas DP- d on hakatud ellu viima? Samas Eelnõu § 1 punktiga 4 
antakse võimalus planeeringus endas täpsemalt määrata, mida ja milliseid 
tegevusi mõistetakse planeeringu elluviimise alustamisena. Kuidas see 
kontroll toimub ja kas toimub? Või tekib olukord, kus PLANK saadab üldise 
eelhoiatuse, aga huvitatud isiku soovil peab eelhoiatuse sisu välja 
selgitama siiski KOV ametnik (kas kehtetuks muutumine rakendub või mitte), 
mis tingib halduskoormuse kasvu KOVides.

  <http://email.mg.harku.ee/o/eJxEzjFuwzAMQNHTWFsFirQsceAQtB2y9ga0ScVGqqZw3J6_CDpk_3j4p_693nb98E893M6H9_ObJKhYSwom5ok5uKQyIkNNE4dViAsYolK1OavbohmzsWrl5EoYNkHADIQ5ETBybEtzLzwb-VJmyMMI_RJX3a8_0T10v9_14i-byUCvGFU5wahzxskZLU8NbRhB_18jAw30HnbZvtrtQV37Qznk9AzCr-BfAAAA__-AQUAh>