Subject: Turundajate Liidu (TULI) ettepanekud uue koalitsioonilepingu aruteluks
From: "Anniken Haldna" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Kristen Michal", "Keit Kasemets", "Risto Kaljurand", <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 11:57:04 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Turundajate Liit (TULI) tervitab ja toetab Reformierakonna ja Eesti 200 
püüdlusi edendada Eesti majandust lihtsustades reegleid ja vähendades 
bürokraatiat.

Soovime edastada Eesti suurima turundajaid ühendava liidu TULI nimel 
ettepanekud, kuidas vähendada riigi koormust reklaami järelevalves ning 
soodustada konkurentsivõimelist ettevõtluskeskkonda.

1. Toetame reklaamiseaduse kaasajastamist ilma täiendavate piiranguteta. 
Hetkel MKMis pausile pandud töö reklaamiseadusega võiks taaskäivituda 
esimesel võimalusel. Praegune reklaamiseadus on ajale lootusetult jalgu 
jäänud ning ei kata turu reguleerimiseks vajalikke mõisteid ning reegleid. 
Reklaamiseaduse uuendamisel tuleb vältida põhjendamatuid piiranguid, mis 
pärsiksid ettevõtlusvabadust ja sõnavabadust.

TULI leiab, et:

*
Reklaami täiendav reguleerimine peab tuginema teaduspõhistele analüüsidele.

*
Mõjuhinnang peab arvestama reklaamipiirangute mõju kultuurile, spordile ja 
meedia mitmekesisusele.

*
Innovatsiooni ja konkurentsivõime säilitamine on Eesti majanduse jaoks 
kriitilise tähtsusega.

2. Kaasregulatsioon kui tasakaalustatud lahendus TULI toetab Reklaamiseaduse 
VTKs välja pakutud kaasregulatsiooni mudelit, mis ühendab eneseregulatsiooni 
ja riikliku järelevalve parimad küljed. Selle rakendamine võimaldaks:

*
Reklaamituru paindlikku kohandamist vastavalt turu arengutele ja 
uuendustele.

*
Riigi halduskoormuse vähenemist, suunates ressursse efektiivsemalt.

*
Ettevõtluskeskkonna elavnemist, mis omakorda toetab ühiskonna üldist heaolu.

3. Luua tuleks eneseregulatsiooni organisatsioon: Eesti Reklaami Sihtasutus 
(ERSA) TULI peab oluliseks, et reklaamivaldkonna eneseregulatsiooni kannaks 
vastloodav Eesti Reklaami Sihtasutus (ERSA), mis tegutseks selgete 
põhimõtete ja kokkulepete alusel.

ERSA:

*
Järgiks Rahvusvahelise Kaubanduskoja reklaami- ja turunduskommunikatsiooni 
koodeksit (ICC koodeks)

*
Toimiks sõltumatult ning tagaks läbipaistva järelevalve reklaamipraktikate 
üle.

*
Väldiks tarbetuid kohtu- ja haldusmenetlusi, lahendades vaidlused 
efektiivsemalt. TTJA halduskoormus väheneks oluliselt.

Tänan teid aja eest ja loodan, et mõistate teema olulisust. Oleme valmis 
igal hetkel vastama küsimustele ja pakkuma lisaselgitusi.

Heade soovidega,

-- 

Anniken Haldna

Tegevjuht / Turundajate Liit / Estonian Marketing Association
+372 58391033
www.tuli.ee <http://www.tuli.ee/>