Subject: Komisjoni teatis: rahalised karistused rikkumismenetlustes (C/2025/1481)
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: EL kohtu töögrupp <[email-masked]>
Cc: JUR 2. büroo <[email-masked]>, "Kristi Land" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Mar 2025 10:37:06 +0200

Tere

Komisjon avaldas 03.03.2025 teatise, millega muudab rikkumismenetlustes
rahaliste karistuste arvutamise meetodit ning sellega seoses uuendab
andmeid.

Mis muutub arvutusmeetodis? Tegur n arvutuskäik. Kui varem  võttis
komisjon teguri n puhul arvesse nii liikmesriigi maksevõimet kui ka
demograafilist kriteeriumi, siis kohtuotsuses komisjon vs. Poola
(C-147/23) leidis kohus, et demograafilist tegurit ei saa maksevõime
kindlaksmääramisel arvesse võtta. Seega nüüd arvutatakse tegur n
liikmesriigi sisemajanduse koguprodukti (SKP) ja liikmesriikide keskmise
SKP suhtena.

Mis muutub andmetes?

-          karistusmakse arvutamisel kasutatav kindla suurusega summa on
3440 € päevas (eelmisel aastal 3230 €)

-          põhisumma arvutamisel kasutatav kindla suurusega summa on 1150
€ päevas (eelmisel aastal 1080 €)

-          tegur n Eesti puhul on 0,06 (eelmisel aastal 0,07)

-          minimaalne põhisumma Eesti puhul 193 000 € (eelmisel aastal 211
000 €)

Uut teatist hakatakse kohaldama nende otsuste suhtes, mis komisjon võtab
pärast selle teatise avaldamist ELTs (05.03.2025). Uusi summasid ei
kohaldata menetlustes, mis on juba EL Kohtus.

Tervitades

Merili

Merili Kriisa

EL õiguse büroo direktor | Juriidiline osakond

+372 637 7441 | +372 53 733 747

Välisministeerium

Islandi välljak 1 | 15049 Tallinn

 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee |  <https://twitter.com/MFAestonia>
@MFAestonia