Subject: 330 kV planeeritud liini paigaldamine Muhus
From: MTÜ Muhu Loodus <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Mar 2025 19:53:19 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium.
Monika Korolkov
Seoses planeeritud 330 kV kõrgepingeliini paigaldus Muhu saarel.

Tere.
Oleme teile varem saatnud meili/arvamuse uue 330 kV liini paigalduse
kohta Muhus.
Soovime veelkord teie tähelepanu ja lisada, et kui  plaan muutub ja
kavatsete paigaldada õhuliin olemasoleva 110 kV trassi kohta peate
arvestama, et Muhu on paljude  rändlindude toitumise koht. Siia
kogunevad, eriti kevadel ja ka sügisel, lagled, kured, haned, luiged ja
palju teisi linnuliike. Lendavad parvedes erinevate põldude ja veekogude
vahel. Saart läbilõikav umbes 40 m kõrge õhuliin oleks paljudes kohtades
nendele lindudele võimalik takistus ja oht. Otse ülelendamise kohta, mis
on tavaliselt kõrgemas altituudis ei tohiks probleemi olla.
Sarnane probleem oli Väikse väinas kus hiljuti madalam, 110 kV õhuliin
eemaldati.
Arvestades ka varem välja toodud probleeme näeme ainsa võimalusena
merekaabli paigaldust.

Tervitades.

Rein Vaske
MTÜ Muhu Loodus
juhatuse esimees
5248904

-- 
MTÜ Muhu Loodus
Aki, Liiva, Muhu
ESTONIA