Subject: 330 kV elektriliini paigaldus MUHU
From: MTÜ Muhu Loodus <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Sun, 2 Mar 2025 13:30:15 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium.
Monika Korolkov
Seoses planeeritud 330 kV kõrgepingeliini paigaldus Muhu saarel.

Lugupeetud kaasmaalased.
MTÜ Muhu Loodusel on väga hea ülevaade Muhu loodusest ja keskkonnast.
Oleme 3 aastat tegutsenud ulukiseirega ja jälginud teisi muutusi
looduses kuidas erinev arendus, raadamine, karjamaade moodustamine jne.
mõjutab meie armsat saart. Muhu on piiratud merega seega veidi kaitstud
välismõjust, mis teeb piirkonna unikaalseks ja väga atraktiivseks.
Kahjuks on erinev arendus kaasa toonud suured ja tihti negatiivsed
muudatused. Meie ulukipopulatsioon eriti suurulukid on tugevas
langustrendis, mille taga on raadamine ja erinev ehitustegevus. Kuna
saarel on loomade väline sisseränne piiratud, seega juurdekasv
negatiivne.
Samuti oleme näinud kaitsealuse liikide vähenemist töödeldud
piirkondades.
Oleme kindlad, et planeeritud suuremahuline projekt paigaldada mastaapne
elektritrass risti läbi Muhu, kas maa alune või lisa õhuliin, on tugeva
mõjuga juba haprale keskkonnale, mis on looduse raadamine ja maakaabli
puhul pae raiumise müra ehituse käigus.
Küsimus on ka kui 330 kV maakaabli rike toimub märja maapinna sees
eriti elamute läheduses, millist ohtu see võib tekitada.
Samuti ei ole andmed kui tugeva EMR väljaga on tegemist ning maa kaabli
puhul selle paigaldatud sügavus.
Küsimus ei ole elektrivõrgu laiendamise vajaduses ent tuleb valida joon,
mis minimaalselt mõjutab meie haprat keskkonda, mis on juba ohus
kliimamuutusega.
Meie näeme, et ainus võimalus on  paigaldada merekaabel sobivasse kohta,
mis lahendaks Muhu uue planeeritud kõrgepingeliini probleemi.

Lugupidamisega

Rein Vaske
MTÜ Muhu Loodus
juhatuse esimees
5248904

-- 
MTÜ Muhu Loodus
Aki, Liiva, Muhu
ESTONIA