Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: jaanuar 2025
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Feb 2025 11:24:05 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest jaanuaris 2025. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte 
üles Välisministeeriumi kodulehele 
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-577/23: komisjon vs. Eesti (liikmesriigi kohustuste rikkumine – ECN+ 
direktiiv)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	T-354/22: Bindl (tühistamishagi – isikuandmete edastamine kolmandasse 
riiki)
*	C-578/23: Česká republika - Generální finanční ředitelství (eelotsus – 
riigihanked)
*	C-394/23: Mousse (eelotsus – soopõhiste isikuandmete kogumine)
*	T-193/23: MegaFon vs. nõukogu (tühistamishagi – piiravad meetmed)
*	C-424/23: DYKA Plastics (eelotsus – riigihanked)
*	C-644/23: Stangalov (eelotsus – õigus uuele kohtulikule arutamisele)
*	C-677/23: Slovenská sporiteľňa (eelotsus – krediidi kulukuse aastamäär)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik