Subject: tuumaenergeetikaga seonduvalt
From: "Enno Tammer" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 13:47:40 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Jõudu

Allpool lühikirjeldus ja mõni küsimus.

edu

e.t.

KÜSIMUSI MKM-le

Avalikust uudisvoost selgub, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium 
(MKM) nõustus mitmemiljonilises kahjumis oleva, riigimaksud tasumata jätnud 
Fermi Energia ettepanekuga algatada riigi eriplaneering võimalikule 
tuumajaamale sobiliku asukoha leidmiseks.

Samas on teada, et juunis 2024 Riigikogus vastuvõetud otsuse „Tuumaenergia 
Eestis kasutuselevõtu toetamine“ kohaselt tuleks eelnevalt alustada 
tuumaenergeetika kasutuselevõtuks õigusraamistiku loomisest, mõjude 
analüüsist, kulude ja riskide hinnangust. Õigusraamistikku loodud pole, 
puudub mõjude analüüs, kulude ja riskide hinnang.

Lähtuvalt sellest mõni küsimus.

1.Kuidas MKM õiguslikult põhjendab, et eirates Riigikogu otsust, allutakse 
mitmemiljonilises kahjumis oleva, riigimaksud tasumata jätnud firma survele 
algatada riigi eriplaneering võimalikule tuumajaamale sobiliku asukoha 
leidmiseks?

Piltlikult öeldes kavandab MKM tegevust, kuidas enne lüüakse kopp maasse, 
siis hakatakse kopa maasse löömist seadustama.

2. Kuidas MKM põhjendab, et allutakse mitmemiljonilises kahjumis oleva, 
riigimaksud tasumata jätnud firma survele algatada riigi eriplaneering 
võimalikule tuumajaamale sobiliku asukoha leidmiseks just kahes asupaigas, 
mille on välja valinud just Fermi Energia?

Kuivõrd see tähendab, et riik-valitsus nõustub, et üks kahest Fermi Energia 
pakutavast võimaliku tuumajaama asukohast saabki võimaliku tuumajaama 
asukohaks?

Varem valminud nii öelda riikliku raporti kohaselt on pakutud võimaliku 
tuumajaama asukohaks üle 10 asukoha.

Kas tõesti niivõrd tundliku teema puhul otsustab mitmemiljonilises kahjumis 
oleva, riigimaksud tasumata jätnud firma riigi-valitsuse eest, kuhu Eestis 
rajada tuumajaam ?

3. Avalikust uudisvoost selgub, et Fermi Energia pakutud võimaliku 
tuumajaama asukohast üks asub „Kunda idaküljes“. Mis alasid ja külasid 
hõlmab määratlus „Kunda idakülg“? Kas sellise määratluse „Kunda idakülg“ 
kohta on esitatud täpsustatud piiritlus kaardil? Kui on, siis kas ja kuidas 
saab tutvuda kaardil täpsustatud piiritlusega „Kunda idaküljest“?

Enno Tammer,

Letipea külaseltsi asutajaliige

Raamatu „Tuumajaam aia taga. Letipea päevaraamat“ autor