Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: detsember 2024
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jan 2025 17:10:30 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu (ja seekord ka EFTA kohtu) lahenditest detsembris 2024. Nagu kõik
eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte üles
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted>
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	E-15/23: K vs. Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten (EFTA kohtu
otsus – piiriülese ravi kulude hüvitamine)
*	C-629/23: Eesti Suurkiskjad (kohtujuristi ettepanek – liigi
kaitsestaatus)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-3/24: MISTRAL TRANS (eelotsus – mõiste „välised
raamatupidamisteenuse osutajad“)
*	C-606/23: Tallinna Kaubamaja Grupp ja KIA Auto (eelotsus –
konkurentsipiirang)
*	C-118/23: Getin Holding jt (eelotsus – liikmesriigi
kriisilahendusasutused)
*	C-419/23: Nemzeti Földügyi Központ (eelotsus – põllumajandusmaa
kasutusvaldus)
*	C-295/23: Halmer Rechtsanwaltsgesellschaft (eelotsus –
finantsinvestorite osalus advokaadiühingus)
*	C-244/24: Kaduna ja C-290/24: Abkez (eelotsus – Ukrainast pärit
põgenike ajutine kaitse)
*	C-157/23: Ford Italia (eelotsus – tootevastutus)
*	C-664/23: Caisse d’allocations familiales des Hauts-de-Seine
(eelotsus – kolmandate riikide kodanike perehüvitised)
*	C-531/23: Loredas (eelotsus – koduabilise tööaja määratlemine)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik