Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: november 2024
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Dec 2024 19:15:22 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest novembris 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte 
üles  <https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> 
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-683/22: Adusbef (Pont Morandi) (eelotsus – kontsessioonilepingud)
*	T-526/19 RENV: Nord Stream 2 vs. parlament ja nõukogu (tühistamishagi – 
maagaasi siseturg)
*	C-745/23: Alenopik (kohtujuristi ettepanek – valuuta konverteerimine 
tolliväärtuse määramiseks)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-178/23: ERB New Europe Funding II (eelotsus – tarbija tõhus kohtulik 
kaitse)

*	T-82/24: Administration of the State Border Guard Service of Ukraine vs. 
EUIPO (RUSSIAN WARSHIP, GO F**K YOURSELF) (kaubamärgi registreerimise 
taotlus – poliitiline juhtlause)
*	C-197/23: S. (eelotsus – sõltumatu ja erapooletu kohus)
*	C-808/21, C-814/21: komisjon vs. Tšehhi ja komisjon vs. Poola (kohustuste 
rikkumise hagi – liidu kodanike valimisõigus)
*	C-526/23: VariusSystems (eelotsus – tarkvara arendamise lepingu täitmise 
koht)
*	C-169/23: Másdi (eelotsus – kohustus teavitada andmesubjekti)
*	C-432/22: PT (eelotsus – kriminaalmenetlus mitme isiku suhtes)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Häid pühi soovides

Heli Hirsik