Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: mai 2024
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Heli Hirsik" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Jun 2024 09:00:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest mais 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte üles 
<https://vm.ee/rahvusvaheline-suhtlus-uleilmne-eestlus/eesti-euroopa-liidus/euroopa-liidu-kohus/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> 
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-185/23: protectus (kohtujuristi ettepanek – juurdepääs salastatud 
teabele)

Olulisemad EL Kohtu lahendid ja kohtujuristi ettepanekud:

*	C-115/22: NADA jt (eelotsus – „kohus“ liidu õiguse tähenduses)
*	C-4/23: Mirin (kohtujuristi ettepanek – soo muutmine)
*	C-216/23: Hauser Weinimport (eelotsus – aromatiseeritud veinikokteili 
mõiste)
*	C 53/23: Asociaţia “Forumul Judecătorilor din România” (eelotsus – 
kohtunike kutseühingu keabeõigus)
*	C-15/24 PPU: Stachev (eelotsus – õigus kaitsjale)
*	C-27/23: Hocinx (eelotsus – piirialatöötaja juures asendushooldusel oleva 
lapse õigus peretoetusele)
*	C-405/23: Touristic Aviation Services  (eelotsus – pagasilaadijate vähesus 
võib olla „erakorraline asjaolu“)
*	C-400/22: Conny (eelotsus – veebisaidil maksekohustusega nõustumine)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Merili Kriisa