Subject: Krüptograafia nõrgestamine ja Eesti positsioon neljapäevasel COREPER2-koosolekul
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 10:09:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head ametnikud, lgp siseminister Läänemets, lgp kommunikatsiooniminister
Riisalo!

Euroopa Liidu neljapäevasel COREPER2-koosolekul tuleb eeldatavasti
hääletusele järjekordne katse nõrgestada otspunktkrüptograafiat ja
pöörata pea peale sõnumisaladuse põhimõte. Eesti on krüptograafia
nõrgestamisele olnud läbivalt vastu, kuigi on instantse, mis sellist
näivturvalisust tegelikust turvalisusest loobumisega sooviksid [1].

Kas Eesti positsioon on endine ja olete andnud juhise koosolekul
hääletada "Regulation laying down rules to prevent and combat child
sexual abuse" vastu?

Meie kohalikule avalikkusele on teada, et Eesti ei toeta digitaristut
fundamentaalselt nõrgestavaid algatusi, ka on see olnud seni vastus
kõigi selliste algatuste puhul, mis on olnud hääletusel nii parlamendis
kui ministrite nõukogus. Kaalul on krüptograafia tagatud turvalisuse
säilimine, millel põhineb suurem osa riiklikust digitaristust ja
majandusest, ja vaba kommunikatsiooni põhimõtete säilimine, mille eest
seisab Internet Society rahvusvaheliselt, aga ka meie kohaliku MTÜ kaudu
[2].

Oleksime tänulikud, kui kinnitaksite, et seisate jätkuvalt Interneti
äri- ja erakasutajate, sh digikodanike õiguse eest turvalisele
kommunikatsioonile ja krüptograafia sihipärasele, st nõrgestamata
kasutamisele, millele tugevalt toetub mh valdkondlik innovatsioon.

Märt Põder // isoc.ee | hackest.org | infoaed.ee
MTÜ Internet Society Estonia juhatuse liige

[1]
https://www.err.ee/1609065233/oliver-laas-turvalisusest-turvateatrist-ja-turvapesust
[2] https://isoc.ee/internetti-tugevdada/

P.S. Kummagi ministeeriumi kodulehel ei paista töötavat ministrile
kirjutamise nupp, mille vajutamise järel avaneb adressaadita e-mail -- 
loodan, et kiri jõuab siiski aegsasti adressaadini!