Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: aprill 2024
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Heli Hirsik" <[email-masked]>
Date: Mon, 20 May 2024 14:22:27 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest aprillis 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte 
üles 
<https://vm.ee/rahvusvaheline-suhtlus-uleilmne-eestlus/eesti-euroopa-liidus/euroopa-liidu-kohus/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> 
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-109/32: Jemerak (kohtujuristi ettepanek – õigusabiteenuste osutamise 
keeld ja Venemaa äriühingu korteri müügilepingu tõestamine)
*	T-782/22: Cogebi ja Cogebi vs. nõukogu (tühistamishagi – keeld osta ja 
importida Venemaa vilku)
*	C-684/22–C-686/22: Stadt Duisburg (eelotsus – kolmanda riigi kodakondsuse 
saamine ja Saksamaa ning liidu kodakondsuse kaotamine)
*	C-470/21: La Quadrature du Net jt (eelotsus – IP-aadresside säilitamine)
*	C-670/22: M.N. (EncroChat) (eelotsus – Euroopa uurimismäärus)
*	C-178/22: Procura della Repubblica presso il Tribunale di Bolzano 
(eelotsus – juurdepääs sideandmetele)
*	C-822/21: Läti vs. Rootsi (liikmesriigi kohustuste rikkumine – hoiuste 
tagamise skeemi tehtud osamaksete ülekandmine Rootsi skeemist Läti omasse)
*	C 683/22: Adusbef (Pont Morandi) (kohtujuristi ettepanek – maantee 
haldamise kontsessioon)

Olulisemad EL Kohtu lahendid ja kohtujuristi ettepanekud:

*	C 582/21: Profi Credit Polska (eelotsus – eelotsuse mõju)
*	C-605/21: Heureka Group (eelotsus – liikmesriigi aegumistähtaeg liidu 
konkurentsieeskirjade rikkumisega tekitatud kahju hüvitamise hagide puhul)
*	C-420/22 ja C 528/22: NW (eelotsus – liidu kodaniku pereliikme elamisloa 
ilma põhjendusteta kehtetuks tunnistamine)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Merili Kriisa