Subject: Nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse kaasamiskohtumine. Broneerige 7. juuni 2024
From: "Tuuli Lepp"
To: "Tuuli Lepp"
Cc: "Laidi Surva", "Andreas Kangur", "Anne Kruusement", "Anna-Liisa Uisk",Andri Küüts, "Maria-Elisa Tuulik"
Date: Fri, 26 Apr 2024 17:26:55 +0300

Head kolleegid!

Mõned teist ilmselt mäletavad, et 8. märtsil tutvustasime
justiitsministeeriumi analüüsi
<https://www.just.ee/sites/default/files/documents/2024-03/Anal%C3%BC%C3%B
Cs%20seksuaalse%20enesem%C3%A4%C3%A4ramise%20vastaste%20s%C3%BC%C3%BCtegud
e%20koosseisude%20vastavusest%20EN%20Istanbuli%20konventsioonile.pdf>
„Seksuaalse enesemääramise vastaste süütegude koosseisude vastavusest
Euroopa Nõukogu Istanbuli konventsioonile“. Sellel esitlusel lubasime, et
justiitsministeeriumi järgmine samm on seaduse eelnõu
väljatöötamiskavatsuse (VTK) koostamine, milles pakume välja erinevad
võimalikud variandid, milliseid karistusseadustiku sätteid ja kuidas
muuta. Palun märkige oma kalendrites esimeseks sisuliseks
kaasamiskohtumiseks ära reede, 7. juuni 2024. Palume broneerida terve
tööpäeva.

Meie hinnangul peaks VTK vastama muu hulgas järgmistele küsimustele:

*	kuidas läheneda nõusolekust/tahtevastasusest lähtumisele ehk kas
valida jah-mudel või ei-mudel? Tuua välja mudelite plussid, miinused ja
mõjud mh menetlusele, ohvrite kaitsele, soolisele võrdsusele,
halduskoormusele, kahtlustatavate-süüdistatavate põhiõigustele jne;
*	pidades silmas, et tõendamise keerukus ei kao, siis kuidas tagada
menetlusosaliste õiguste kaitse ja süütuse presumptsiooni kehtima
jäämine?;
*	milliseid lisategevusi seadusemuudatus vajab? Näiteks menetlejate
ja teiste seotud isikute koolitamine, avalik kommunikatsioon ja üldsuse
teadlikkuse suurendamine, andmebaaside arendus, et tagada asjakohane
statistika jmt.

Märtsikuisel üritusel rõhutasime, et soovime VTK tegemisel kaasata seotud
asutusi ja huvigruppe. Nii kutsumegi teid 7. juunil 2024 esimesele
suuremale kaasamisüritusele justiitsministeeriumisse (Suur-Ameerika 1,
Tallinn) I korruse saali TAMM. Kohtumise täpsem aja- ja päevakava on veel
täpsustamisel. Palume igaks juhuks broneerida terve reedese tööpäeva.
Plaanime üritust, kus kohale tulnud saavad ka oma mõtteid avaldada ja
vahetada, osaleda saab vaid kohapeal.

Kutse koos sündmusele registreerimise lingi ja täpsema teabega saadame
peatselt. Kui teil on viidatud analüüsi või kaasamisürituse kohta
täiendavaid küsimusi, siis vastame meeleldi.

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium