Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: veebruar 2024
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Heli Hirsik" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Mar 2024 12:13:37 +0200

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest veebruaris 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte 
üles 
<https://vm.ee/rahvusvaheline-suhtlus-uleilmne-eestlus/eesti-euroopa-liidus/euroopa-liidu-kohus/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> 
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

o   C-437/22: Eesti Vabariik (PRIA) (eelotsus – toetuste tagasinõudmine 
juriidilise isiku esindajatelt)

Olulisemad EL Kohtu lahendid ja kohtujuristi ettepanekud:

*	C-216/22: Bundesrepublik Deutschland (eelotsus – korduva 
varjupaigataotluse läbivaatamine, kui ilmneb „uus asjaolu või tõend“, nt 
Euroopa Kohtu otsus)
*	C 715/20: X (eelotsus – tähtajalise töölepingu ülesütlemise põhjuste 
esitamine)
*	C-283/21: Deutsche Rentenversicherung Bund (eelotsus – 
lapsekasvatusperioodi arvessevõtmine pensioni arvutamisel)
*	C 81/23: FCA Italy ja FPT Industrial (eelotsus – kahju avaldumise paik)
*	C-491/21: Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de 
Date (eelotsus – isikutunnistuse väljaandmisest keeldumine)
*	C-299/22: Tez Tour (eelotsus – reisija õigus lõpetada pakettreisileping 
lõpetamistasu maksmata)
*	C-606/21: Doctipharma (eelotsus – ravimite müük veebis)
*	C-466/22: V.B. Trade (eelotsus – mõiste „kvalifitseeritud e allkiri“)
*	C-679/22: komisjon vs. Iirimaa (liikmesriigi kohustuste rikkumine – 
direktiivi hilinenud ülevõtmine)
*	C-222/22: Bundesamt für Fremdenwesen und Asyl (eelotsus – pagulasseisundi 
andmisest keeldumine)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Merili Kriisa