Subject: Kutse Riigikogu sotsiaalkomisjoni istungile E 4.03.24 kl 11.00
From: "Helgi Kundla" <[email-masked]>
To: "Kristi Suur", "Ingrid Erm-Eks", <[email-masked]>
Cc: "MKM info", <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Feb 2024 13:01:15 +0200

Tere!

Riigikogu sotsiaalkomisjon arutab oma 4.03.2024 istungil välisteenistuse
seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/a596d257-1455-47fb-80df-7
917ace1ce4b/V%C3%A4listeenistuse%20seaduse%20muutmise%20ja%20sellega%20seo
nduvalt%20teiste%20seaduste%20muutmise%20seadus> 353 SE eelnõu.

Sotsiaalkomisjon soovib informatsiooni abikaasa- ja registreeritud
elukaaslase tasudega (§ 1 p 77-79) ja tööturumeetmetega (eelnõu § 7)
seotud küsimustes. Eelnõu § 1 Punktidega 77–79 muudetakse välisteenistuse
seaduse §-s 67 senist abikaasatasu regulatsiooni. Kehtiva seaduse kohaselt
makstakse abikaasatasu ainult kaasasolevale mittetöötavale abikaasale.
Eelnõuga jäetakse välja mittetöötamise nõue, kuid abikaasa- ja
registreeritud elukaaslase tasu vähendatakse 50% võrra, kui kaasasolev
abikaasa või registreeritud elukaaslane töötab või osutab teenust, mille
eest ta saab tasu, mis on suurem kui 50% abikaasa- ja registreeritud
elukaaslase tasust.

Kas registreeritud elukaaslase või abikaasatasu suuruse sõltuvusse
panemine sellest, kui palju isik teenib on õiglane või diskrimineeriv?
Milline on abikaasa- ja registreeritud elukaasalse tasu olemus? Kas selle
maksmise ulatust saab sõltuvusse seada isiku teenitud tulust?

Kas ja millistel tingimustel on kohane võimaldada kaasasoleva mittetöötava
abikaasa/registreeritud elukaaslase töötuna arvele võtmine ja talle
tööturuteeniste võimaldamine enne välisteenistuse tähtaja lõppu?

Sellega seoses ootame Välisministeeriumi ning Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi esindajaid komisjoni istungile esmaspäeval,
4.03.2024 kl 11.00.

Lugupidamisega

Helgi Kundla

Nõunik

Riigikogu sotsiaalkomisjon

T: +372 631 6491

Sotsiaalkomisjoni nädala (04.–10.03.2024) töökava

Esmaspäev, 4. märts 2024 kell 11.10 (ruum L-353)

1. Nädala töökava kinnitamine

2. Arvamuse andmine Riigikogu väliskomisjonile: välisteenistuse seaduse
muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/a596d257-1455-47fb-80df-7
917ace1ce4b/V%C3%A4listeenistuse%20seaduse%20muutmise%20ja%20sellega%20seo
nduvalt%20teiste%20seaduste%20muutmise%20seadus> 353 SE

Kutsutud: Välisministeeriumi ning Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi esindajad

3. Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esitatud Riigikogu
otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eesti rahva sündivuse
suurendamiseks“ eelnõu (
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/06a8b236-7092-4c52-9792-0
f68bc9f82f1/riigikogu-otsus-ettepaneku-tegemine-vabariigi-valitsusele-eest
i-rahva-sundivuse-suurendamiseks> 283 OE) esimese lugemise
ettevalmistamine

Kutsutud: algataja esindaja

4. Kollektiivse pöördumise „
<https://www.riigikogu.ee/tutvustus-ja-ajalugu/raakige-kaasa/esitage-kolle
ktiivne-poordumine/riigikogule-esitatud-kollektiivsed-poordumised/kollekti
ivse-poordumise-detailvaade/919955ab-4b76-4ed0-a977-f5c7acdb57e9> Muudame
ravikindlustuse seadust õiglasemaks" arutelu

5. Info ja muud küsimused