Subject: RE: Vene Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi ettevõtjate osalemise piiramine Eesti riigihangetel
From: "Kristel Mesilane" <[email-masked]>
To: "HM" <[email-masked]>, "JM info Shared MB" <[email-masked]>, "info kaitseministeerium ee" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKM info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "SM Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "rtk info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Emta emta" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "RIK info" <[email-masked]>, "RIT info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Tue, 19 Apr 2022 11:14:26 +0300

Lugupeetud hankijad ja koostööpartnerid
 
Saatsime teile 4.03 e-kirjaga Rahandusministeeriumi juhise Vene
Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi ettevõtjate riigihangetel osalemise
piiramise võimalustest.
Informeerin teid, et oleme 19.04 seisuga viidatud juhist täiendanud ja
avaldanud täiendatud versiooni meie kodulehel:
https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused-kinnisvara/riigihanked
 
Juhise täiendamine oli vajalik, kuna EL Nõukogu võttis 8. aprillil vastu
määruse (EL) 2022/576, millega sätestatakse piiravad meetmed riigihangetes
seoses Venemaa tegevusega Ukrainas .
 
Riigihankeid käsitleb määruse artikkel 5k, mis keelab sõlmida
riigihankelepinguid Venemaa kodaniku, Venemaa residendi või Venemaal
asutatud ettevõtja, sh füüsilisest isikust ettevõtja, juriidilise isiku,
asutuse või muu üksusega ning jätkata selliste lepingute täitmist. Oluline
on tähele panna, et keelatud on lepingute sõlmimine ka ettevõttega, mis on
rohkem kui 50% ulatuses otseselt või kaudselt Venemaa kodaniku, residendi
või ettevõtte omandis, st lepingute sõlmimine võib olla keelatud ka
väljaspool Venemaad asutatud ettevõttega, sh EL-is asutatud ettevõttega.
 
Samuti laieneb lepingute sõlmimise ja täitmise keeld alltöövõtjatele,
tarnijatele või üksustele, kelle suutlikkusele tuginetakse, kui nende
arvele langeb lepingu maksumusest üle 10 %.
 
Juhime tähelepanu, et sanktsioonidega on hõlmatud ka paljud riigihangete
seaduses sätestatud erandid (välja on jäetud üksikud erandid, nt
tööleping, kinnisvaratehingud, sh äri- ja eluruumide üürilepingud, ja veel
mõned spetsiifilisemad).
 
Määrus on otsekohalduv rahvusvahelist piirmäära ületavatele riigihangetele
ja jõustus 9. aprillil.
 
Palume info edastada seotud asutustele, ettevõtetele ja
mittetulundusühingutele, keda kirja sisu võib puudutada.

Heade soovidega

Kristel Mesilane | Riigihangete ja riigiabi osakond | osakonnajuhataja 
Tel: +372 611 3507 | Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn

[email-masked] I
https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused-kinnisvara/riigihanked
www.fin.ee | twitter.com/rahandus | blogi.fin.ee

From: Kristel Mesilane 
Sent: Friday, March 4, 2022 1:17 PM
To: HM &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; info
kaitseministeerium ee &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]; SM Info
&lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]; rtk info &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]'
&lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; RAM [email-masked]
&lt;[email-masked]&gt;; Emta emta &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]'
&lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]'
&lt;[email-masked]&gt;; [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;; Riigi
Infosüsteemi Amet (RIA) &lt;[email-masked]&gt;
Cc: RAM procurement list &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Vene Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi ettevõtjate osalemise
piiramine Eesti riigihangetel 
Importance: High

Lugupeetud hankijad ja koostööpartnerid
Seoses Vene Föderatsiooni ja Valgevene ebaseadusliku sõjategevusega
Ukrainas oleme koostanud juhise Vene Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi
ettevõtjate riigihangetel osalemise piiramise võimalustest koos
näidistingimustega. Juhis käsitleb riigihankes osalemise piiramist
pakkuja/taotleja elu- või asukoha põhiselt, rahvusvahelise sanktsiooni
subjektidele (sh kaup), võrgustikusektori hangetes (kauba päritolu alusel)
ning kaitse- ja julgeolekuvaldkonna hangetes.
Juhis on leitav siit:  https://www.fin.ee/media/5764/download 
 
Ühtlasi tuletame seoses sõjapagulaste vastuvõtmisega meelde, et Euroopa
Komisjon on 2015. a avaldanud teatise „KOMISJONI TEATIS EUROOPA
PARLAMENDILE JA NÕUKOGULE riigihanke-eeskirjade kohta seoses praeguse
varjupaigakriisiga“. Nimetatud teatises viidatud võimalused on kasutatavad
ka täna, kuid tuleb silmas pidada, et lähtuda tuleb kehtivast direktiivist
2014/24/EL.

Heade soovidega
 
Kristel Mesilane
osakonnajuhataja
riigihangete ja riigiabi osakond
Rahandusministeerium
tel 6113507
[email-masked]
https://riigihanked.riik.ee
www.rahandusministeerium.ee | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn