Subject: Vene Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi ettevõtjate osalemise piiramine Eesti riigihangetel
From: "Kristel Mesilane" <[email-masked]>
To: "HM" <[email-masked]>, "JM info Shared MB" <[email-masked]>, "info kaitseministeerium ee" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKM info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "SM Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "rtk info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Emta emta" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "RIK info" <[email-masked]>, "RIT info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "RAM procurement list" <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Mar 2022 13:17:31 +0200

Lugupeetud hankijad ja koostööpartnerid

Seoses Vene Föderatsiooni ja Valgevene ebaseadusliku sõjategevusega
Ukrainas oleme koostanud juhise Vene Föderatsiooni ja Valgevene Vabariigi
ettevõtjate riigihangetel osalemise piiramise võimalustest koos
näidistingimustega. Juhis käsitleb riigihankes osalemise piiramist
pakkuja/taotleja elu- või asukoha põhiselt, rahvusvahelise sanktsiooni
subjektidele (sh kaup), võrgustikusektori hangetes (kauba päritolu alusel)
ning kaitse- ja julgeolekuvaldkonna hangetes.
Juhis on leitav siit:  https://www.fin.ee/media/5764/download 
 
Ühtlasi tuletame seoses sõjapagulaste vastuvõtmisega meelde, et Euroopa
Komisjon on 2015. a avaldanud teatise „KOMISJONI TEATIS EUROOPA
PARLAMENDILE JA NÕUKOGULE riigihanke-eeskirjade kohta seoses praeguse
varjupaigakriisiga“. Nimetatud teatises viidatud võimalused on kasutatavad
ka täna, kuid tuleb silmas pidada, et lähtuda tuleb kehtivast direktiivist
2014/24/EL.
 
Palume info edastada seotud asutustele, ettevõtetele ja
mittetulundusühingutele, keda kirja sisu võib puudutada.

Heade soovidega
 
Kristel Mesilane
osakonnajuhataja
riigihangete ja riigiabi osakond
Rahandusministeerium
tel 6113507
[email-masked]
https://riigihanked.riik.ee
www.rahandusministeerium.ee | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn