Subject: Mälu Kiir MTÜ .Koostöötaotlus: Sõjaajaloolise ja kindluspärandi säilitamine ning tutvustamine Eestis
From: "Jekaterina Bolotskaja" <[email-masked]>
To: "KUM min"
Date: Mon, 4 Aug 2025 17:46:33 +0300

Tere

Meie oleme Eesti sõjaajaloo- ja kindluspärandi uurimisele, kaitsele ning 
tutvustamisele pühendunud klubi. Kuigi tegutseme mitteametliku ühendusena 
alates 2009. aastast, oleme alates 2022. aastast ametlikus koostöös 
Muinsuskaitseametiga.

Meie eesmärgidon:

* Eesti militaar- ja fortifikatsioonipärandi uurimine, korrastamine ja 
säilitamine;
* Ajaloolise teabe kogumine ja levitamine;
* Kohaliku kogukonna ja turistide teadlikkuse tõstmine;
* Ajalooliste paikade tutvustamine haridusliku, kultuurilise ja sportliku 
tegevuse kaudu.

Meie ridades on spetsialiste erinevatelt elualadelt – päästjad, 
dendroloogid, meditsiinitöötajad ning tegevväelased –, kes tagavad tööde 
korrektse ja ohutu läbiviimise. Kogu tegevus toimub kooskõlastatult vastava 
ametkonnaga ning igast projektist koostatakse ametlik aruanne. Samuti 
kajastame regulaarselt oma tegemisi sotsiaalmeedias, et suurendada 
avalikkuse teadlikkust ajalooliselt olulistest objektidest.

Senised saavutused ja tegevused:

Oleme teinud korrastus- ja uurimistöid mitmetes olulistes paikades, 
sealhulgas:

* Janseni patarei
* Kakumäe patarei
* Saksa patarei Rohuneemel
* Sideputka Tehnika tänaval
* Aegna saare patareid ja komandopunkt
* Viimsi komandopunkt
* Suurupi suurtükiplatsi väljakaevamine

Lisaks oleme korraldanud turismimatku ja väljasõite järgmistele saartele:
Osmussaar, Naissaar, Pakri saared, Aegna, Abruka, Saaremaa.

Kõigi ettevõtmiste kohta on olemas dokumenteeritud foto- ja tekstiline 
ülevaade.

Koostöövõimalused ja meie ootused:

Soovime arendada oma tegevust veelgi ja kaasata rohkem inimesi Eesti 
sõjaajaloo ja kindluspärandi väärtustamisse. Meie klubile oleks väga suureks 
abiks:

* Toetus prügi äraveo konteinerite või muu varustuse osas;
* Meie tegevuse tutvustamine turismi- või hariduskanalite kaudu;
* Matkade ja külastuste kaasamine kultuuriturismi programmidesse.

Meil on olemas kontaktid saarte ja objektide haldajatega ning aastate 
jooksul välja kujunenud logistika- ja korraldusvõimekus. Usume, et koostöös 
teie organisatsiooniga saame veelgi paremini tutvustada ja säilitada Eesti 
olulist pärandit.

Oleme valmis edastama täpsemat teavet oma tööde ja tulevikuplaanide kohta 
ning arutama võimalikke koostöövorme.

Lugupidamisega,
Jekaterina Bolotskaja
Sõjaajaloo klubi : Ray Of Memory

Sotsiaalmeedia:

https://www.facebook.com/groups/531360068437673/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/1714545239280056/?ref=share