Subject: Euroopa Parlamendi saadiku Jana Toomi büroo päring
From: <[email-masked]>
To: "KUM min"
Cc: "Heidy Purga"
Date: Fri, 4 Jul 2025 15:24:40 +0300

Tere,

Olen Nikolai Retškin, Euroopa Parlamendi saadiku Jana Toomi Eesti büroo 
nõunik.

Meil on küsimus minister Heidy Purga poole seoses Vene Teatri direktor 
Anne-Lii Päivi intervjuuga portaalis Rus.Delfi.ee 
(https://bublik.delfi.ee/statja/120383282/bolshoe-intervyu-teatr-syudalinna-vmesto-russkogo-teatra-zachem-eto-nuzhno-kto-prinyal-reshenie-i-pochemu-prezhnee-nazvanie-stalo-tyazhelym-gruzom).

Nimelt ütles Ann-Lii Päiv vastates küsimusele "Millisena näete teatri 
missiooni Eestis?", et "[teatri] peamine missioon on tutvustada venekeelsele 
publikule eesti kultuuri ja siinsete autorite loomingut" ("Как вы видите 
миссию театра в условиях реалий Эстонии?" - "Основная миссия — знакомить 
русскоязычного зрителя с эстонской культурой, с работами местных авторов").

SA Vene Teater põhikirja p. 1 ütleb, et "Sihtasutus Vene Teater (edaspidi 
Sihtasutus) on kasumit mittetaotlev, etendusi andev ja vene 
teatritraditsiooni- ja kultuuri arenguks Eesti Vabariigis võimalusi loov 
eraõiguslik juriidiline isik". Samuti p. 9.2 ütleb, et SA üheks eesmärgiks 
on "omada tasakaalustatud repertuaari, mis on suunatud erinevatele vaatajate 
sihtgruppidele. Tutvustada nii klassikalist kui ka nüüdisaegset vene, eesti 
ja maailma dramaturgiate". "Vene teatritraditsiooni- ja kultuuri areng" ning 
"vene, eesti ja maailma dramaturgia" on vastuolus sellega, mis Anne-Lii Päiv 
ütles oma intervjuus.

Kas Kultuuriministeerium, mille pädevuses on Vene Teater, kavatseb SA Vene 
Teater asutaja ehk Eesti Vabariigi esindajana sihtasutuse põhikirja 
vastavalt muuta?

Kui ei kavatse, mis on ministri hinnang Vene Teatri direktori öeldu kohta 
seoses vastuoluga direktori ametliku seisukoha ja sihtasutuse põhikirja 
vahel?

ette tänades,

Nikolai Retškin

53487095