Subject: teabenõue. palve kohtuda. plii keelustamine
From: Farištamo Eller <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Mon, 28 Apr 2025 16:30:43 +0300

Tere

Palun jagage täit kultuuriministeeriumi seisukohta, millele allpool olevas 
artiklis on viidatud:

https://www.err.ee/1609674881/ministeerum-soovib-jatkata-plii-kasutamist-laskemoonas-ja-kalastustarvetes

Kirjutan loomade eestkoste organisatsioonist Loomus. Oleme imestunud, et 
selline seisukoht kultuuriministeeriumist välja läks. Plii keelustamine on 
väga pikalt olnud oluline teema, sellega tegeletakse õnneks ka Euroopa 
tasandil, alternatiivid on juba olemas, isegi jahimeestele jahikoolitusel 
õpetatakse, et pliid ei tasu enam kasutada, sest selle keelustamine on 
vältimatu ja vajalik.

Veidi ka põhjustest, miks plii kindlasti tuleb keelustada:
https://www.postimees.ee/7130611/keskkond-madis-leivits-pliilaskemoon-tuleb-keelustada

Palume võimalust konkreetse seisukoha kujundajatega kohtuda, et mõista 
sellise seisukoha tagamaid.

Lugupidamisega!

Farištamo Eller
Kommunikatsioonijuht / Communications Manager
MTÜ Loomus
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 53496347
www.loomus.ee <http://www.loomus.ee>