Subject: Andmete esitamine 2025. aastal
From: "Statistikaameti klienditugi" <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Mon, 16 Dec 2024 08:29:14 +0200

Tere

Kultuuriministeerium 70000941

Olete 2025. aastal nende hulgas, kellelt Statistikaamet andmeid kogub. 
Esitatud andmete põhjal arvutatakse Eestile olulisi majandusnäitajaid. Teie 
panus täpse statistika tegemisse on väga oluline ja hindame seda kõrgelt.

Statistikaameti käskkirju valimite määramise kohta saate lähemalt lugeda 
dokumendiregistrist, kui sisestate otsingusse küsimustiku koodi või 
pealkirja: https://dokumendiregister.rahandusministeerium.ee/?a=stat.
Täpsema info oma küsimustike ja tähtaegade kohta leiate Statistikaameti 
veebilehelt: https://www.stat.ee/andmete-esitamise-kohustus.

KÜSIMUSTIKE NIMEKIRI
14622025, Palk ja tööjõud, Kord kuus, 2025
10902025, Tööandja kulutused töötajatele, Kord aastas, 2025

Aasta jooksul võib küsimustikke lisanduda. Anname sellest aegsasti teada.

•	Igal küsimustikul on oma veebileht: https://www.stat.ee/et/kusimustikud. 
Seal on ülevaade küsitavatest andmetest ja küsimustiku täitmise juhend.
•	Andmed saate esitada Statistikaameti iseteeninduses 
(https://estat.stat.ee). eSTATiga liitumiseks tuleb ettevõtte/asutuse 
esindusõiguslikul isikul esitada taotlus (vt lähemalt: 
https://www.stat.ee/et/abi/korduma-kippuvad-kusimused#Kuidas-saab-eSTATiga-liituda-23).
Statistikaametil on valmimas uus iseteeninduskeskkond, kuhu viiakse 
küsimustikke üle järk-järgult. Saadame e-kirja, kui teie ettevõtte mõni 
küsimustik on uude keskkonda üle viidud.
•	Andmete esitamine on kohustuslik. Viited õigusaktidele, mille alusel 
Statistikaamet andmeid kogub, leiate siit: 
https://www.stat.ee/et/abi/korduma-kippuvad-kusimused#Andmete-kogumise-oiguslik-alus-7.

Kogutud andmete põhjal valminud statistika on kõigile tasuta kättesaadav 
Statistikaameti kodulehel. Meie rakendustest leiate kiirelt ja mugavalt 
infot näiteks tööturu, palkade või väliskaubanduse kohta:
https://www.stat.ee/et/avasta-statistikat/rakendused.
Põhjalikum teave on statistika andmebaasis: https://andmed.stat.ee.

Küsimuste korral saab abi korduma kippuvatest küsimustest 
(https://www.stat.ee/et/abi/korduma-kippuvad-kusimused) või klienditoelt 
telefonil 625 9300 (E–N 8.30–16.30, R 8.30–15.30) või meiliaadressil 
[email-masked].

Suur tänu andmete esitamise eest!

Meeldivat koostööd soovides

Urmet Lee
Statistikaameti peadirektor

Hello!

Kultuuriministeerium 70000941

You are among those from whom Statistics Estonia will be collecting data in 
2025. The data you submit are used to calculate key economic indicators for 
Estonia. Your contribution to the production of accurate statistics is very 
important and highly appreciated.

You can read the directives of Statistics Estonia on the drawing of samples 
in the public documents register (only in Estonian) by entering the code or 
title of a questionnaire in the search field: 
https://dokumendiregister.rahandusministeerium.ee/?a=stat.
For more information about your questionnaires and data submission 
deadlines, please consult Statistics Estonia’s website: 
https://www.stat.ee/en/submit-data/obligation-to-submit-data.

LIST OF QUESTIONNAIRES
14622025, Wages and salaries and labour force, Monthly, 2025
10902025, Labour costs, Annual, 2025

During the year, there might be some questionnaires added. In this case, we 
will notify you well in advance.
•	Each questionnaire has a dedicated webpage under 
https://www.stat.ee/en/questionnaires. There you can find an overview of the 
requested data and instructions on how to fill in the questionnaire.
•	You can submit data in Statistics Estonia's electronic data transmission 
environment (https://estat.stat.ee). In order to join eSTAT, a person 
entitled to represent the enterprise/institution must submit an application 
(for more information, see 
https://www.stat.ee/en/abi/korduma-kippuvad-kusimused#How-to-sign-up-to-eSTAT-23).
Statistics Estonia is currently setting up a new self-service environment to 
which questionnaires will be gradually migrated. We will email you as soon 
as any of your enterprise's questionnaires have been transferred to the new 
environment.
•	The submission of data is mandatory. Information on the legal basis for 
data collection can be found here: 
https://www.stat.ee/en/abi/korduma-kippuvad-kusimused#Legal-basis-for-data-collection-7.

The statistics produced on the basis of the collected data are available to 
all, free of charge, on Statistics Estonia's website. You can quickly and 
conveniently find information on the labour market, earnings or foreign 
trade, for example, in our applications: 
https://www.stat.ee/en/avasta-statistikat/tools-and-applications.
More detailed information is available in the statistical database: 
https://andmed.stat.ee/en.

If you have any questions, please visit the Frequently Asked Questions page 
(https://www.stat.ee/en/abi/korduma-kippuvad-kusimused) or contact 
Statistics Estonia’s customer support by phone at +372 625 9300 (Mon–Thu 
8.30–16.30, Fri 8.30–15.30) or by email at [email-masked].

Thank you for submitting data.

Yours faithfully,

Urmet Lee
Director General of Statistics Estonia