Subject: Teabenõude esitamine Kultuuriministeeriumi veebilehelt
From: "Kultuuriministeerium" <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Tue, 24 Sep 2024 10:01:59 +0300

Sisestuse kuupäev T, 24/09/2024 - 09:58

Sisestaja: vportal_rest

Sisestatud veebivormi info:

Teabenõude esitaja nimi
MTÜ Eesti Esitajate Liit

Eelistatud suhtluskanal
E-post

Telefon
5210758

E-posti aadress
[email-masked]

Teabenõude sisu
Tere!

MTÜ Eesti Esitajate (EEL) Liit palub selgitust loovisikute ja loomeliitude 
seaduse (LLS) § 16 lg 2 punktile 3 seoses loometoetust saavale loovisikule 
makstud dividendide/omakapitalist tehtud väljamaksetega.
EEL määras vabakutselisele loovisikule loometoetuse perioodiga 01.01.2024 
kuni 30.06.2024. MTA andmetel on mais 2024 tehtud loovisikule temaga seotud 
ettevõttest dividendide või omakapitalist tehtud väljamakse summas, mis 
ületab LLS § 16 lg 2 punktiga 3 lubatud tulu määra, mida vabakutseline 
loovisik võib saada loometoetuse maksmise perioodil. MTA maksuandmete 
tõendil on välja toodud üksnes väljamakse summa suurus ilma tulumaksu 
summata.
LLS § 16 lg 2 p 3 kohaselt kehtib loometoetuse saamisel loovisikul 
sissetuleku piirang tulumaksuga maksustatava tulu osas. Dividendi 
väljamaksmisel kohustub tulumaksu maksma äriühing deklareerides selle 
eraisiku ehk loometoetuse saaja eest.
Kas dividendi või omakapitalist tehtud väljamakse saamisel kehtib 
vabakutselise loovisiku sissetulekute osas LLS § 16 lg 2 punktist 3 tulenev 
piirang? Juhul, kui vabakutseline loovisik on saanud loometoetuse perioodil 
(ühes) kuus dividendi (või omakapitalist tehtud väljamakse) tulu, mille 
suurus ületab poolt loometoetuse suurusest, kas loomeliit peab loometoetuse 
maksmise lõpetama ja lugema ülejäänud perioodil väljamakstud toetuse 
alusetult makstud loometoetuseks?

Lugupidamisega
Jane Orupõld