Subject: Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 11:07:10 +0300

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu
(622 SE
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/9a2beaad-d5da-4056-8f3a-0
c16ee38e999/vedelkutuse-seaduse-muutmise-seadus/> ) võeti Riigikogu
menetlusse 15.04.2025 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on majanduskomisjon.

Eelnõu näeb ette viia seadus kooskõlla Euroopa Liidu kestlike
lennukikütuste määrusega ning tagada otsekohalduva määruse nõuetekohane
täitmine Eestis. ELi kestlike lennukikütuste määruse eesmärgiks on
soodustada kestlike lennukikütuste tootmisvõimaluste avardamist ning
vältida ELi lennutranspordituru killustumist, võimalikke
konkurentsimoonutusi ettevõtjate vahel ja ebaausaid tankimisvõtteid.
Eelnõuga täpsustatakse seaduses kestlike lennukikütuste tarnimist ja
aruandlust käsitlevaid nõudeid, määratakse pädevad asutused ning nähakse
ette järelevalve ja vastutusega seotud normid. Kestlikud lennukikütused on
taastuvenergia direktiivi kohased lennukikütused, mis on kas sünteetilised
lennukikütused, lennukite biokütused või ringlusse võetud süsiniku põhised
lennukikütused. Kestlike lennukikütuste hulka kuuluvad vedelad
alternatiivkütused, mis on võrdväärsed tavapärase lennukikütusega ning
sobivad kasutamiseks tänapäeval kasutuses olevates õhusõidukimootorites.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 21. maile 2025. aastal.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme
ja ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/9a2beaad-d5da-4056-8f3a-0
c16ee38e999/vedelkutuse-seaduse-muutmise-seadus/> eelnõu kaardilt
parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

Aktsiaselts Airest, Aktsiaselts Tallinna Lennujaam, Baltic Ground Services
EE OÜ, DIAMOND SKY OÜ, EESTI AVIOKÜTUSE TEENUSTE AKTSIASELTS, Eesti
Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Transpordikütuste Ühing, Eesti Tööandjate
Keskliit, Keskkonnaamet, Konkurentsiamet, Marabu Airlines OÜ,
Mittetulundusühing Estonian Aviation Cluster, NyxAir OÜ, ORLEN Eesti OÜ,
SmartLynx Airlines Estonia OÜ, Transpordiamet

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee