Subject: 6-3/1222-1 Ettepanekud jäätmeveohangete läbipaistvamaks muutmiseks ning valdkonnas järelevalve tõhustamiseks: vastuskiri
From: <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Date: Thu, 2 Jan 2025 10:26:16 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Konkurentsiamet pöördus 25.11.2024 Põhja-Sakala Vallavalitsuse poole kirjaga 
nr 5-5/2024-057, milles esitati Konkurentsiameti poolt 2024. a läbiviidud 
analüüsi tulemuste kokkuvõte ning kirjeldati erinevaid meetmeid, mille 
rakendamist saaksid kohalikud omavalitused kaaluda, et soodustada 
korraldatud jäätmeveo turul konkurentsi. Oma kirjas palusite teavitada 
Konkurentsiametit soovituste täitmiseks rakendatavatest meetmetest või 
põhjustest, miks neid ei rakendata.

Põhja-Sakala Vallavalitsus on MTÜ Eesti Jäätmehoolduskeskus (edaspidi 
nimetatud Ühing) liige ja korraldatud jäätmeveo hangete läbiviimise ülesanne 
on antud Ühingule. Jäätmeveo hangete ettevalmistamine toimub vallavalitsuse 
ja Ühingu koostöös ning põhineb õigusaktide nõuetel, omavalitsuse vajadustel 
ja parimatel praktikatel. Hanke tingimuste koostamisel ei eelistata ühegi 
turuosalise ärihuve.
Korraldatud jäätmeveo hanke tingimused on muudetud detailsemaks eesmärgiga 
määratleda selgemalt jäätmeveo teenuste osutamise tingimusi ning kaitsta 
omavalitsuse ja jäätmevaldajate huve. Hankega seatud tingimuste osas on 
kõikidel hankest osa võtvatel pakkujatel võimalik esitada küsimusi ja 
täpsustusi, et tagada seeläbi vajalik arusaam oma pakkumuse koostamiseks, 
s.h teenuste hindade kujundamisel. Lisaks on pakkujatel võimalus oma õiguste 
kaitseks pöörduda VAKO-sse või kohtusse. Seega on kõikidele pakkujatele 
olnud tagatud ühesugune ja piisav võimalus pakkuja äririski selgemaks 
piiritlemiseks. Jäätmevedaja kui professionaalne teenusepakkuja peab suutma 
vastavaid riske tuvastada, hinnata ja korrektselt sisustada.
Hinnatõusu taotluste algatamise kriteeriumid ning menetlemise tingimused on 
reguleeritud jäätmehoolduseeskirjaga ning tegemist on objektiivsete 
kriteeriumitega. Hinnatõusu taotlused, mis ei vasta eeskirja tingimustele, 
jäetakse menetlemata.
Jäätmeveoga seotud lisateenuste hinnastamisele oleme rakendatud piirhinnad.
Hankelepingu täitmise tegevuste osas rakendatakse järelevalve tegevusi, 
vastavad tingimused on fikseeritud hanke alusdokumendi tingimustes koos 
asjakohaste sanktsioonide rakendamise mehhanismiga. Ühingu üheks peamiseks 
ülesandeks on monitoorida hankelepingu täitmist, juhendada vajadusel nii 
jäätmevedajat kui jäätmevaldajaid, lahendada jäätmevaldajate poolt vedaja 
osas esitatud probleemolukordi ning põhjendatud juhtudel rakendada 
lepingukohaseid sanktsioone.
Ühingu tegutseb koostöös omavalitsusega ja lähtudes talle antud ülesannete 
piirides. Omavalitsus teostab Ühingu tegevuste osas kontrolltegevusi 
vastavalt halduslepingu tingimustele.
Eelnevast lähtudes oleme seisukohal, et Põhja-Sakala Vallavalitsus on juba 
rakendanud Konkurentsiameti soovitusi korraldatud jäätmeveo hanke tingimuste 
kujundamisel ja juhtimisel ning rakendab neid vajadusel ka tulevikus.

Lugupidamisega,

Marleen Linder

Põhja-Sakala Vallavalitsus, keskkonnaspetsialist
  <http://email.mg.pohja-sakala.ee/o/eJxEzrFugzAQgOGnwVvQ-c5nm8FD1HbI2jc48DlQYojA7fNXVYfsv3591_qc90M-9SFN861pvb0nR4HQmpwIBmGjyQbiCJ6CN3MKojjSMLKyhRxtIHDOjjYXiINXNEtCQAYLCBG99X2ZFIij91N2Yyihc1Dv_XOfv-RyyioP6VVN1fOUu16WnDp6w95PIzAxT27gjIUgZ9s5kH9xHyF29GGOtGxl7xys-7Z-H7q1c5Gq7e_Y0vUVm5-EvwEAAP__mXdF4w>