Subject: Küsimus
From: "Marika Masing" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Cc: "'Margus Lumi'" <[email-masked]>
Date: Fri, 29 Nov 2024 13:48:52 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Püüdsime saada abi Põllumajandus- ja Toiduametist, kuid selgus, et allolev
küsimus kuulub Konkurentsiameti pädevuse alla.

Edastan küsimuse teie ekspertidele.

Euroopa Liidu direktiiv  2019/633
(https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L0633
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L0633&
from=nl> &from=nl) on tekitanud palju segadust ja sooviksime Teie
arvamust, kas allolevad toidulisandid peaks kuuluma PTEKS alla või mitte.

1.	Toidulisand, mis sisaldab viirpuu marjade ekstrakti,
veiste-südamerohu ürdi tinktuuri, astelpaju marjade/lehtede ja tseiloni
kaneelipuu koore ekstrakti, magusaineid sorbitooli ja steviat, mentooli,
säilitusainena naatriumbensoaati. Toode sisaldab alkoholi, sest tinktuure
valmistatakse selle baasil. Seega, selle toote valmistamiseks kasutati nii
TAIMSEID  OSASID kui ka ALKOHOLI. Kas kuulub?

2.	Toidulisand, nt kurgusiirup suhkruga. Koostises on lisaks taimede
ekstraktile ja SUHKUR. Ekstrakt valmistati taimsest osast. Kas kuulub?

3.	Toidulisand D-vitamiin oliiviõliga. Rasvlahustuva D vitamiini
toode on valmistatud TAIMSE ÕLI baasil. Kas kuulub?

Tänan teid juba ette!

Parimat soovides/With kind regards

Marika Masing

AS Paira vastutav proviisor/Responsible Pharmacist

Pae 8, 11414 Tallinn, Estonia
Mob +372 5213201