Subject: FW: Selgitustaotlus IKS § 6 lg 4
From: "info - AKI" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 11:08:55 +0300

Tere!

Tuginedes  <https://www.riigiteataja.ee/akt/118122024006> MSVS §-le 3 ja §
5 lg-le 4 edastame selgitustaotluse Justiits- ja Digiministeeriumile
vastamiseks kui isikuandmete kaitse seaduse väljatöötajale.

Selgitustaotluse esitaja on lisatud käesoleva e-kirja koopia reale ja
seega ka teavitatud selgitustaotluse edastamisest.

Lugupidavalt

Andmekaitse Inspektsioon

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Signe Mäesarapuu <[email-masked]>
Sent: Monday, June 16, 2025 2:30 PM
To: info - AKI <[email-masked]>
Subject: Selgitustaotlus IKS § 6 lg 4

Tere

Tervise Arengu Instituut (TAI) pöördub Andmekaitse Inspektsiooni poole
Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise
esitamise seaduse § 3 alusel õigusakti kohta selgituste saamiseks.

Isikuandmete kaitse seaduse (IKS) § 6 sätestab isikuandmete töötlemise
teadus- ja ajaloouuringute läbiviimisel ning riikliku statistika
vajadusteks. IKS § 6 lg 4 kohaselt kui teadus- või ajaloouuring põhineb
eriliiki isikuandmetel, siis kontrollib asjaomase valdkonna eetikakomitee
enne käesolevas paragrahvis sätestatud tingimuste täitmist. Kui
teadusvaldkonnas puudub eetikakomitee, siis kontrollib nõuete täitmist
Andmekaitse Inspektsioon.

Soovime selgitusi IKS § 6 lõikes 4 nimetatud asjaomase valdkonna
eetikakomitee ülesannete ja pädevuse ja kohustuste osas teadusuuringu
kontrollimisel, milles kasutakse eriliiki isikuandmeid.

Palume teil välja tuua ja selgitada, mida on seadusandja õigusakti
sõnastades soovinud, et mida peab teadusuuringu puhul eetikakomitee
hindama ja millele kooskõlastust andes tähelepanu pöörama?

Esitame selgitustaotluse sisu paremaks mõistmiseks ja vastuse andmiseks
alljärgnevad küsimused:

1.	Kas eetikakomitee peab teadustöö puhul, mis sisaldab eriliiki
isikuandmeid hindama ka isikuandmete psedonüümimise metoodikat,
psedonüümimise võtme hoiustamist, andmete üleandmist andmekogu
vastutavalt/volitatud töötlejalt uurijatele, andmete linkimist teiste
andmekogude või kogutud andmetega ning hinnata tuleks ka andmete
säilitamise tähtaegasid?

2.	Kas eetikakomiteele laienevad teadustöö kontrollimisel
isikuandmete töötlemise põhimõtted st kas eetikakomitee peab  uurimistöö
puhul hindama ka eesmärgikohasuse ja andmete minimaalsuse printsiibi
rakendamist?

Lugupidamisega

Signe Mäesarapuu