Subject: Kutse kaasamisüritusele 19. juunil: uue nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse välja töötamine
From: "Kerli Reintamm-Gutan - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Jun 2025 17:10:00 +0300

Hea koostööpartner!

Sotsiaalministeerium on alustanud uue nakkushaiguste ennetamise ja tõrje 
seaduse (NETS) väljatöötamist. COVID-19 kriis tõi esile vajaduse 
ajakohastada Eesti nakkushaiguste ennetamise ja tõrje süsteemi, et olla 
paremini valmis tulevasteks haiguspuhanguteks, kaitsta inimeste tervist ning 
tugevdada vaktsineerimise korraldust.

Olete oodatud osalema kaasamisüritusel 19. juunil kell 13.00-16.00 Tamme 
saalis (aadressil Suur-Ameerika 1, Tallinn), mille raames tutvustame NETS-i 
väljatöötamiskavatsuse põhjal kaardistatud probleeme ning kavandatavaid 
lahendusi. Üritusel anname ülevaate miks on seaduse uuendamine vajalik ning 
milliseid muudatusi kaalume. Tegemist on esimese kohtumisega laiemas 
arutelude sarjas, mis kestab aasta lõpuni. Selle kohtumise eesmärk on koguda 
Teie arvamust ja sisendit järgnevatel teemadel:

*

	Kas väljatöötamiskavatsuses kaardistatud probleemid kajastavad teie asutuse 
ja tegevusvaldkonna kogemusi ning vaatenurki?
*

	Kas teie hinnangul on mõni oluline probleem või teema jäänud käsitlemata?
*

	Kes peaks antud protsessi veel kaasatud olema?

Teie sisend aitab meil kujundada seaduse muudatusi võimalikult sisukalt ja 
laiapõhjaliselt. Väljatöötamiskavatsus on avalik ning sellele saab esitada 
kirjalikke kommentaare kuni 3. juulini (vt 
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/042d9066-e56c-4ad3-983b-1ebd0fa37c78> 
link väljatöötamiskavatsusele).

Palume kinnitada oma osalemine registreerudes vormil 
<https://forms.office.com/e/N74Z5NnWb5> 
https://forms.office.com/e/N74Z5NnWb5 hiljemalt 13. juunil. Kui Te ei saa 
ise osaleda, palun edastage kutse oma asutuse sees sobivale esindajale.

Lisaküsimuste korral võtke ühendust Sotsiaalministeeriumi rahvatervishoiu 
osakonna nakkushaiguste ennetamise poliitika juhi Kerli Reintamm-Guțan-iga 
meiliaadressil [email-masked]. Kaasamise ja koosloome tegevusi 
kaasrahastab Euroopa Liit Riigikantselei koosloome arengukiirendi raames.

Kohtumiseni!

Lugupidamisega

Kerli Reintamm-Guțan
nakkushaiguste ennetamise poliitika juht
[email-masked]

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
www.sm.ee <http://www.sm.ee>